Ответов: 209
Ответы эксперта. Юридический помощник
26.05.2016 [ID: 5672] 1.Юридик ёки жисмоний шахс акциядорлик жамиятидаги ўзларига тегишли акцияларни хорижий инвесторларга сотганларида, сотилган акциялари учун ваколатли банкдаги хисобварағларига келиб тушган хорижий валютадаги тушумдан мажбурий сотишни амалга оширишлари керакми? 2. Акциядор хисобланмиш жисмоний ёки юридик шахслар, акцияни сотишдан келиб тушган хорижий валютадаги тушумни қайси мақсадларда ишлатилишлари мумкин, ушбу ҳолатда, хорижий валютадаги тушумни ишлатиш мақсадлари буйича чекловлар мавжудми?
Показать ответ

Вазирлар Маҳкамасининг 2000 йил 29 июндаги 245- сон қарори билан тасдиқланган “Хўжалик юритувчи субъектлар томонидан хорижий валютадаги тушумни мажбурий сотиш тартиби”нинг 3-бандига мувофиқ хорижий валютадаги тушумни мажбурий сотишдан:

а) халқ истеъмол товарлари ишлаб чиқаришга ихтисослаштирилаётган, устав фондида хорижий сармоя улуши 50 фоиздан ортиқ бўлган хорижий инвестициялар иштирокидаги корхоналар рўйхатдан ўтказилган пайтдан бошлаб 5 йил муддатга озод қилинади. Мазкур корхоналар, агар ушбу товарларни ўзининг ишлаб чиқариши улуши хўжалик фаолиятидан олинган тушум умумий миқдорининг 60 фоизидан ортиқни ташкил этса, халқ истеъмол товарлари ишлаб чиқаришга ихтисослашаётган корхоналар деб ҳисобланади;

б) хайрия мақсадларига хадя сифатида тушувчи хорижий валютадаги мабларлар, грантлар, улардан мақсадли фойдаланилган тақдирда, устав сармояга улушлар, шунингдек корхоналарнинг чет элдаги хорижий юридик ва жисмоний шахсларга сотилган акциялари ва бошқа қимматли қоғозларига ҳақ тўлаш учун тушган маблағлар озод қилинади (давлат активларини сотишдан тушган, қонун ҳужжатларига мувофиқ Давлат мулкини хусусийлаштиришдан тушган маблағлар жамғармасига ўтказилиши керак бўлган, кейинчалик тўлиқ миқдорда Марказий банкка мажбурий сотиладиган эркин алмаштириладиган валютадаги маблағлар бундан мустасно);

в) хорижий валютадаги кредитлар;

г) валюта бозорида сотиб олинган хорижий валютадаги маблағлар;

д) бажарилмаган импорт контрактлар бўйича қайтариладиган аванс тўловлари озод қилинади;

е) микрофирмалар, кичик корхоналар ўзлари ишлаб чиқарган товарлар (ишлар, хизматлар)ни экспорт қилишдан тушадиган валюта тушуми, экспорт товарларни 1-иловага мувофиқ рўйхат бўйича амалга оширадиган корхоналардан ташқари;

ж) давлат активларини инвестиция мажбуриятлари қабул қилиниши шарти билан бепул беришда инвестор томонидан хорижий валютадаги пул маблағлари тарзида киритиладиган ва корхонанинг алоҳида ҳисоб рақамига ўтказиладиган инвестициялар;

з) ҳисоб-китоб-клиринг палатаси ҳисоб рақамларидаги қимматли қоғозлар савдолари ташкилотчиларининг хорижий валютадаги маблағлари озод қилинишлари белгиланган.

Акциядорлар, акцияни сотишдан келиб тушган хорижий валютадаги тушумдан фойдаланиш мақсадлари қонун ҳужжатларида назарда тутилмаган.

Показать ответ

Вы вправе не восстановить, а получить дубликат проездного документа (п.23. прил. к приказу Узавтореч, рег. МЮ №2434 от 04.03.2013 г.), для этого Вам необходимо обратиться в Департамент по лицензированию и координации движения всех видов пассажирского транспорта хокимията г.Ташкента, в частности в отдел по разработке единых форм проездных документов (ул.1-й проезд Амира Темура, дом 6, 6-й этаж, 612-кабинет, тел. 233-09-65)

Для получения дубликата необходимо представить следующие документы:

1) копия объявления об утере проездного документа, опубликованного в средствах массовой информации;

2) справка с бюро находок об отсутствии информации о нахождении вашего проездного документа.

Показать ответ

– Прежде всего следует отметить, что аванс отдельно на транспортные расходы не выдается. Средства выплачиваются на командировочные расходы, в число которых включаются и транспортные расходы. Если вы представили все документы, предусмотренные в пункте 36 Положения о порядке выдачи средств на командировочные расходы при командировках работников министерств, ведомств, предприятий и организаций за пределы Республики Узбекистан (рег. МЮ №2730 от 19.112015г.), то в этом случае действия банка не соответствуют Положению.

Порядок выдачи транспортных расходов командируемым сотрудникам урегулирован названным Положением (глава 4).

Средства для покрытия транспортных расходов (кроме такси) выплачиваются по фактическим расходам с условием их подтверждения соответствующими документами (п.18).

Расходы за пользование внутригородским транспортом компенсируются работнику в составе суточных расходов (п.23).

Однако в случае отсутствия подтверждающих документов транспортные расходы при командировках за пределы Узбекистана не возмещаются (п.24).

По нашему мнению, вышеуказанные пункты применимы в отношении лиц, приобретающих авиабилеты за собственные средства. После прибытия из командировки эти сотрудники для покрытия транспортных расходов должны представить подтверждающие документы (авиабилеты или т.п.). Эти расходы, как правило, предусматриваются в расчетах причитающихся сумм в иностранной валюте.

Порядок выдачи аванса предусмотрен в главе 6 Положения. Согласно пункту 36 данного Положения, чтобы снять с депозитных счетов до востребования наличную иностранную валюту организации представляют в обслуживающие уполномоченные банки следующие документы (или выписки из них):

заявление на выдачу средств для покрытия командировочных расходов;

копию приказа о командировании с указанием в нем фамилий, инициалов командируемых работников, места командирования и срока командировки;

расчет причитающейся суммы в иностранной валюте, заверенный руководителем и главным бухгалтером (бухгалтером) организации;

план-задание на командировку, утвержденный руководителем организации;

копии писем, факсов, телексов приглашающей стороны с указанием условий финансирования данной поездки (при их наличии);

копию решения Кабинета Министров (для лиц, выезжающих по решению Кабмина).

При этом уполномоченный банк проверяет представленный расчет на предмет его соответствия требованиям Положения.

В вышеуказанном перечне отсутствует требование представить авиабилеты для снятия с депозитных счетов до востребования наличной иностранной валюты.

Кроме того, если ваш сотрудник планирует перемещаться внутри страны пребывания и эти расходы также предусмотрены в расчетах причитающихся сумм в иностранной валюте, то при представлении в уполномоченный банк документов (или выписки из них), предусмотренных в пункте 36 упомянутого Положения и отсутствии у него претензий к их оформлению, банк обязан выдать командируемому лицу аванс в  иностранной валюте.

Показать ответ

Мазкур масалага аниқлик киритиш мақсадида тегишли ваколатли давлат бошқаруви органларига мурожаат қилинганда Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги ва Давлат солиқ қўмитасининг 2011 йил 25 январдаги 113, 2010-51-сонли қарори (рўйхат рақами 2195, 2011 йил 16 февраль) билан тасдиқланган “Эркин алмаштириладиган валютага экспорт қилишда имтиёзлар ва преференцияларни қўллаш мақсадида ўзи ишлаб чиқарган товарларни (ишларни, хизматларни) аниқлаш қоидалари”га киритилган ўзгартиришлардан келиб чиққан ҳолда ташқи савдо операцияларининг ягона электрон ахборот тизимининг янгиланган шакли яқин кунларда ишга тушиши маълум қилинди.

Ушбу масала борасида янада кенгроқ маълумот олиш учун Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги ва Давлат солиқ қўмитасига мурожаат қилишингиз мумкин.

Шу билан бирга маълум қилинадики, Вазирлар Маҳкамасининг 2000 йил 29 июндаги 245-сон қарори билан тасдиқланган “Хўжалик юритувчи субъектлар томонидан хорижий валютадаги тушумни мажбурий сотиш Тартиби”нинг 3-банди “е)” кичик бандига мувофиқ хорижий валютадаги тушумни мажбурий сотишдан микрофирмалар, кичик корхоналар ўзлари ишлаб чиқарган товарлар (ишлар, хизматлар)ни экспорт қилишдан тушадиган валюта тушумлари озод қилиниши ҳамда экспорт товарларни юқорида кўрсатилган Тартибнинг 1-иловасига мувофиқ рўйхат бўйича амалга оширадиган корхоналар бундан мустасно эканлиги белгиланган.

 

Показать ответ

В соответствие с Гражданским кодексом Республики Узбекистан по договору аренды наймодатель обязуется предоставить нанимателю имущество за плату во временное владение и пользование или в пользование.

Согласно статье 537 ГК РУз в имущественный наем (аренду) могут быть переданы земельные участки, участки недр и другие обособленные природные объекты, предприятия и другие имущественные комплексы, здания, сооружения, оборудование, транспортные средства и другие вещи, которые не теряют своих натуральных свойств в процессе их использования (неупотребляемые вещи).

Статьей 5 Закона Республики Узбекистан «Об аренде» основанием возникновения арендных отношений является договор аренды, который заключается на началах добровольности и полного равноправия сторон на определенный срок. При этом аренда земли для сельскохозяйственного использования, иных природных ресурсов должна носить долгосрочный характер - не менее 5 лет.

Договор аренды может быть заключен на конкурсной основе.

В соответствии с указанным законом в договоре аренды предусматриваются:

состав и стоимость имущества, передаваемого в аренду, порядок его передачи;

сроки аренды;

условия и размер арендной платы, сроки ее внесения;

состояние имущества, в котором арендодатель должен предоставить его арендатору;

условия использования имущества арендатором;

состояние и порядок возврата имущества арендодателю после прекращения договора;

обязанности сторон по восстановлению и ремонту арендованного имущества;

условия дальнейшей принадлежности имущества после полной его амортизации;

условия, порядок и сроки выкупа арендованного имущества, если оно передается с последующим выкупом;

условия, порядок и возможность сдачи арендованного имущества в субаренду;

объем информации и сроки ее представления арендодателю;

ответственность сторон.

В договор аренды земли и иных природных ресурсов включаются также положения, предусматривающие обязанности арендатора по рациональному использованию природного объекта в соответствии с его целевым назначением.

В договоре аренды отдельно выделяются объекты имущества арендодателя, относящиеся к непроизводственной сфере, и их стоимость, указываются обязательства сторон в отношении этих объектов (их сохранение и содержание).

В договор аренды могут включаться и другие условия.

Постановлением КМ РУз от 8 апреля 2009 года №102 «О мерах по совершенствованию порядка передачи в аренду государственного имущества» установлено, что государственное имущество предоставляется в аренду юридическим и физическим лицам через центры аренды государственного имущества в форме государственных унитарных предприятий при Госкомимуществе Республики Каракалпакстан, территориальных управлениях Госкомимущества Республики Узбекистан в областях и г. Ташкенте.

Минимальные ставки арендной платы за пользование недвижимым государственным имуществом, с определением соответствующих коэффициентов, ежегодно до 31 декабря года утверждаются Советом Министров Республики Каракалпакстан, хокимиятами областей и г. Ташкента на основе расчетов минимальных ставок аренды, представленных Госкомконкуренции и согласованных с Министерством финансов и Министерством экономики Республики Узбекистан.

Показать ответ

Розничной торговлей алкогольной продукцией могут заниматься только юридические лица, получившие разрешительное свидетельство на право осуществления розничной торговли алкогольной продукцией, выданные специальными комиссиями при Совете Министров Республики Каракалпакстан, хокимиятах областей и города Ташкента по выдаче разрешительных свидетельств на право осуществления розничной торговли алкогольной продукцией (Приложением №2 к Постановлению Президента Республики Узбекистан от 16 марта 2007 года №ПП-605).

Предпринимательская деятельность по продаже товаров (работ, услуг), осуществляемая с использованием информационных систем и на основании заключенного посредством этих систем договора, признается электронной коммерцией (статья 3 Закона "Об электронной коммерции"). Его статьей 10 определено, что продавцом товаров (работ, услуг) в электронной коммерции является юридическое лицо или индивидуальный предприниматель. Участие в электронной коммерции не может быть основанием для установления к ее участникам дополнительных требований или ограничений, не предусмотренных для предпринимательской деятельности, осуществляемой без использования информационных систем, если иное не установлено законом.

Розничная торговля алкогольной и табачной продукцией в силу специфики данных товаров имеет ряд особенностей и регламентирована специальными нормативно-правовыми актами:

а) Законом "Об ограничении распространения и употребления алкогольной и табачной продукции" (от 5.10.2011 г. N ЗРУ-302);

б) Правилами розничной торговли алкогольной продукцией (приложение N 2 к Постановлению Президента от 16.03.2007 г. N ПП-605);

в) Положением о порядке выдачи разрешительного свидетельства на право осуществления розничной торговли алкогольной продукцией (приложение N 1 к Постановлению Президента N ПП-605);

г) разделом V Правил розничной торговли в Республике Узбекистан (приложение N 1 к Постановлению КМ от 13.02.2003 г. N 75).

Специального нормативного акта, регулирующего реализацию алкогольной и табачной продукции посредством электронной торговли, пока нет.

Обязательным же требованием для осуществления розничной торговли алкогольной продукцией является наличие разрешительного свидетельства на право ее осуществления. Оно выдается как было отмечено выше специальными комиссиями при хокимиятах областей и г.Ташкента. Прием документов, подготовка по ним заключений и проектов решений осуществляются комиссиями районных (городских) хокимиятов.

Вместе с этим важно отметить, что розничная торговля алкогольной продукцией может осуществляться только со стационарной торговой точки со складскими помещениями и оборудованием, соответствующими санитарным нормам и правилам хранения и реализации алкогольной продукции (в том числе с условиями для применения контрольно-кассовых машин и расчетных терминалов по приему платежей с банковских пластиковых карточек, обеспечения в полной мере сохранности материальных ценностей), с отдельным входом и площадью торгового зала (предназначенного исключительно для розничной торговли алкогольной продукцией) не менее 25 квадратных метров - в городах, не менее 15 квадратных метров - в сельской местности, с отдельной торговой секцией - в отдаленных горных районах. (п.25 Правил розничной торговли алкогольной продукцией)

Исходя из содержания нормы 25 пункта Правил розничной торговли алкогольной продукцией вытекает, что торговля алкогольной продукцией через интернет магазин противоречит положениям упомянутого Правила.

Также обязательно наличие зарегистрированной в установленном порядке контрольно-кассовой машины с защищенной фискальной памятью и расчетного терминала по приему платежей с банковских пластиковых карточек, используемых специально для розничной торговли алкогольной продукцией. Это связано с тем, что учет поступления и расходования выручки от реализации отдельных подакцизных товаров осуществляется в порядке, установленном Временным положением о системе учета производства и реализации отдельных видов подакцизных товаров (зарегистрировано МЮ РУз № 1390 от 26.07.2004г.). В соответствии с ним по заявлениям юридических лиц, реализующих алкогольную и табачную продукцию, банки открывают по каждому виду указанных товаров специальные вторичные депозитные счета до востребования (п.15). На эти счета зачисляется выручка как инкассированная, так и поступившая через терминалы посредством банковских пластиковых карт.

Учитывая особенности регулирования розничной торговли алкогольной продукцией, можно сделать вывод, что ее продажа через интернет-магазин не соответствует требованиям законодательства.

 

Показать ответ

Инвалид с детства и лицо, сопровождающее инвалида с детства включен в Перечень категорий лиц, которым реализация авиабилетов национальными авиаперевозчиками, осуществляется за национальную валюту Республики Узбекистан, утвержденного Постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 28 июня 2013 года №189.

При этом при приобретении авиабилетов указанная категория лиц должна иметь при себе следующие подтверждающие документы:

Пенсионное удостоверение инвалида с детства, а при его отсутствии - заключение врачебно-консультативной комиссии Министерства здравоохранения Республики Узбекистан.

При этом лицо, сопровождающее инвалида с детства, имеет право на оплату перевозки в национальной валюте только при совместном следовании с инвалидом с детства.

Исходя из вышеуказанной нормы Постановления КМ РУз от 28 июня 2013 года №189, если вы инвалид с детства и имеете пенсионное удостоверение инвалида с детства, а при его отсутствии - заключение врачебно-консультативной комиссии Министерства здравоохранения Республики Узбекистан, а также ваш пункт отправления находится на территории Республики Узбекистан тогда вы имеете право приобретать авиабилет у национального авиаперевозчика (НАК «Узбекистон хаво йуллари») за национальную валюту Республики Узбекистан.

Вместе с этим ваш муж как сопровождающее вас лицо также имеет право на оплату перевозки в национальной валюте только при совместном следовании с вами.

Показать ответ

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2015 йил 11 ноябрдаги 326-сонли қарори билан тасдиқланган “Сиқилган табиий газда, суюлтирилган нефть газида ёки дизель ва газсимон ёқилғи аралашмасида ишлайдиган транспорт воситаларининг хавфсизлиги тўғрисида умумий техник регламент”нинг 48-бандида автотранспорт воситаларига СПГ-1 типидаги бутун металлдан ясалган корпусга эга бўлган баллонларни ўрнатишга рухсат берилганлиги ҳамда СПГ-2, СПГ-3, СПГ-4 типидаги баллонларни автотаранспорт воситаларига ўрнатишга йўл қўйилмаслиги назарда тутилган.

Шу билан бирга мазкур Регламентга мувофиқ автотранспорт воситаларига газбаллонларни ўрнатишда ташкилотларга бир қатор талаблар қўйилган, жумладан ўрнатилаётган газ баллонларни қонунчиликда ўрнатилган тартибда техник кўрикдан  ўтказиш. Мазкур Регламентнинг 94-бандига асосан газ баллонлар техник кўрикдан ўтказилиши учун бир қатор талабларга жавоб бериши керак, хусусан газ баллон типи СПГ-1 ёки СНГ бўлиши кераклиги белгиланган.

Ушбу Регламентнинг 68-бандига асосан техник кўрикдан (техническое освидетельствование) ўтмаган газ баллонларга газ қўйиш таъқиқланган.

Юқоридагилардан келиб чиқиб, кўрсатилган Регламент қоидаларидан келиб чиқиб, СПГ-1 ва СНГ типидаги газ балонларидан ташқари бошқа газ баллонларини автотранспорт воситаларига ўрнатиш таъқиқланади ва ўз навбатида уларга АГҚШ томонидан газ қуйишга йўл қўйилмаслиги, қайд этилган нормалар мазмунидан келиб чиқади.

08.06.2016 [ID: 6405] 1.Назорат харидида аникланган қонун бузилиши буйича қандай жарима қўлланилади ва тадбиркорга кандай чора кўрилади? 2. Якка тартибдаги тадбиркор фаолияти юкоридаги коидабузарлик натижасида текшириладими? 3. Якка тартибдаги тадбиркор фаолияти кайси муддатларда текширилади? 4. Якка тартибдаги тадбиркор фаолиятини текширилганда у томонидан расман тугатилган ва гувохнома, мухр хамда штамплари топшрилган даврдаги фаолияти хам текшириладими? 5. Якка тартибдаги тадбиркор фаолиятини текшириш учун солиқ органи ходимлари қандай ҳужжатларни такдим этиши керак?
Показать ответ

ЎзР АВ 2013 йил 27 июнда 2475-сон билан рўйхатга олинган “Чакана савдо ва хизмат кўрсатиш соҳасида ўтказиладиган солиқ текширувларида назорат харидини амалга ошириш тартиби тўғрисидаги низом”нинг 1-бандига мувофиқ назорат хариди чакана савдо ва хизмат кўрсатиш соҳасидаги ҳисоб-китобларга, шу жумладан, нақд чет эл валютасидаги ҳисоб-китобларга доир ҳуқуқбузарликларни солиқ текширувлари давомида аниқлаш учун ўтказилиши белгиланган.

Демак, назорат харидини амалга ошириш давомида аниқланган ҳуқуқбузарликнинг турига қараб қонун ҳужжатларида тегишли жавобгарлик белгиланган, сизнинг ҳолатингиздаги ҳуқуқбузарлик учун жавобгарлик ЎзР Солиқ кодексининг 119-моддасида белгиланган унга асосан фискал хотирали назорат-касса машиналарини ва (ёки) тўловларни пластик карточкалар асосида қабул қилиш бўйича ҳисоб-китоб терминалларини ишлатиш мажбурий бўлгани ҳолда уларни ишлатмасдан савдони амалга оширганлик ва хизматлар кўрсатганлик, худди шунингдек сотиб олувчига квитанциялар ёзиб бериш, талонлар, чеклар ёки уларга тенглаштирилган бошқа ҳужжатларни бериш мажбурий бўлгани ҳолда бундай ҳужжатларни бермасдан товарларни реализация қилганлик ва хизматлар кўрсатганлик энг кам иш ҳақининг ўттиз бараваридан эллик бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Амалиётда текширувчи мансабдор шахслар дастлаб назорат харидини амалга оширадилар, сўнгра солиқ тўловчига солиқ текшириши бошланганлигини эълон қиладилар, унинг мақсади билан таништирадилар, ўз хизмат ва махсус гувоҳномаларини тақдим этадилар, текширишларни рўйхатга олиш китобини тўлдирадилар ва солиқ тўловчига солиқ текширишини ўтказиш учун асос ҳисобланган ҳужжатларнинг нусхаларини топширадилар.

Агарда сизнинг ҳолатингизда назорат-касса машинаси, чекларини бериш мажбурий бўлгани ҳолда бундай ҳужжатларни бермасдан товарларни реализация қилганлик факти аниқланган бўлса, сизга нисбатан юқорида кўрсатилган жавобгарлик чораси қўлланилиши мумкин.

Назорат қилувчи органлар томонидан тадбиркорлик субъектларини текшириш бир қатор қонун ҳужжатлари билан тартибга солинган, жумладан:

ЎзРнинг “Хўжалик юритувчи субъектлар фаолиятини давлат томонидан назорат қилиш тўғрисида” қонуни;

ЎзРнинг “Тадбиркорлик фаолияти эркинлигининг кафолатлари тўғрисида”ги қонуни;

ЎзРе Президентининг “Хўжалик юритувчи субъектларни текширишни ташкил қилишни тартибга солиш тўғрисида” 1998 йил 19 ноябрдаги ПФ-2114-сон фармони;

ЎзР АВда 2007 йил 3 сентябрда 1712-сон билан рўйхатга олинган “Назорат қилувчи органлар томонидан якка тартибдаги тадбиркорлар фаолиятини текширишларни ташкиллаштириш тартиби тўғрисида низом”;

ЎзР АВда 2006 йил 6 майда 1573-сон билан рўйхатга олинган “Назорат қилувчи органлар томонидан ўтказиладиган, тадбиркорлик субъектлари -юридик шахслар фаолиятини текширишларни мувофиқлаштириш тартиби тўғрисида низом”.

ЎзР АВда 2007 йил 3 сентябрда 1712-сон билан рўйхатга олинган Низомнинг 10-бандига асосан якка тартибдаги тадбиркорлар фаолияти назорат қилувчи органлар томонидан уларнинг қонунчиликда белгиланган ваколатлари доирасида бир кун давомида режадан ташқари қисқа муддатли, муқобил ёки назорат тартибида текширишлар шаклида амалга оширилиши мумкин.

Истисно тариқасида давлат солиқ хизмати органлари томонидан якка тартибдаги тадбиркорларнинг молиявий ва товар ҳужжатларини текшириш зарурати бўлган ҳолларда, камерал назорат натижасида аниқланган солиқ қонунчилиги бузилиши ҳолатлари асосида, Кенгаш қарори билан якка тартибдаги тадбиркор фаолиятини бундан кўпроқ, лекин 5 иш кунидан ошмаган муддатда текшириш ўтказиш кўзда тутилиши мумкинлиги белгиланган.

Сизнинг ҳолатингизда ўтказилган назорат хариди ЎзР АВда 2013 йил 27 июнда 2475-сон билан рўйхатга олинган Низомга мувофиқ режадан ташқари қисқа муддатли текшириш шаклида амалга оширилган ва ўз навбатида унинг ўтказиш муддати юқорида қайд этилган муддатларда амалга оширилиши лозим.

Шу билан бирга таъкидлаш жоизки ЎзР АВда 2007 йил 3 сентябрда 1712-сон билан рўйхатга олинган “Назорат қилувчи органлар томонидан якка тартибдаги тадбиркорлар фаолиятини текширишларни ташкиллаштириш тартиби тўғрисидаги низом”нинг биринчи иловасида назорат қилувчи органларнинг Кенгаш (ҳудудий комиссиялари) билан қўшимча келишувсиз амалга ошириладиган назорат функциялари рўйхати кўрсатилган бўлиб, ушбу рўйхатга ЎзР АВ томонидан 2016 йил 3 июнда 1712-6 рўйхат рақами билан рўйхатдан ўтказилган, “Назорат қилувчи органлар томонидан якка тартибдаги тадбиркорлар фаолиятини текширишларни ташкиллаштириш тартиби тўғрисидаги низомга ўзгартиришлар ва қўшимча киритиш ҳақида”ги Назорат қилувчи органлар фаолиятини мувофиқлаштирувчи Республика кенгашининг Қарорига мувофиқ якка тартибдаги тадбиркор фаолияти тугатилгандан кейинги даврда аниқланган, у фаолият кўрсатган вақтда йўл қўйилган қонун ҳужжатлари талаблари бузилганлиги тўғрисидаги маълумотларни назорат қилиш функцияси киритилган.

Показать ответ

Индивидуальный предприниматель по характеру своей деятельности это физическое лицо, осуществляющее предпринимательскую деятельность, направленную на получение дохода (прибыли) на свой риск и под свою имущественную ответственность.

Доход физического лица, занимающегося предпринимательской деятельностью, возможно рассчитать по отчетам, представляемым в налоговые органы, но только для предпринимателей занимающихся розничной торговлей, так как квартальный отчет по Положению о порядке осуществления оптовой и розничной торговой деятельности, (утвержден Постановлением Кабинета Министров от 26 ноября 2002 года №407) предназначен, как правило, только для индивидуальных предпринимателей без образования юридического лица, занимающихся розничной торговлей.

Также это возможно, если индивидуальный предприниматель занимается розничной торговлей и при этом, имеет лицензию на экспорт и импорт товаров, потому что данная категория индивидуальных предпринимателей сдает товарный отчет ежемесячно.

Для этого предприниматель сдает в налоговую инспекцию отчет о движении товаров, остатке, реализации, наценки. Если нужно определить его доход за прошедший период то можно сложить остаток на начало периода с ТМЦ текущего периода и отнять сумму реализации, что будет являться товарооборотом.

Таким же принципом можно рассчитать и наценку, которую он указывает в отчете и получится его доход. Эти данные можно получить в виде справки в ГНИ по месту его прописки.

Но в других случаях (для предпринимателей других направлений) этот способ использовать невозможно, так как они не отчитываются в налоговые органы, для них не предусмотрена сдача каких-либо отчетов.

 

06.06.2016 [ID: 6429] 1. МЧЖ ўзига ажратилиб берилган худуддан салкин ичимликларни чакана савдоси учун махсус жой ажаратилиб бериш тўгрисидаги қарорни яни дислокацияни ўзи тасдиқлаши мумкинми? Ёки бу қарорни тегишли органлар (масалан, хокимият) тасдиқлаши керакми? 2. Ижарачи махсус ажратилган жойда салкин ичимликларни сотишда хар бир жой учун назорат касса аппаратини хамда терминални кўйиши шартми ёки муқим савдо жойидаги назорат касса аппарати ва терминали кифоями?
Показать ответ

Вазирлар Маҳкамасининг 2003 йил 13 февралдаги 75-сон қарори билан тасдиқланган “Ўзбекистон Республикасида чакана савдо қоидалари” (кейинги матнда - Қоидалар)нинг 3-бандига асосан турғун савдо шохобчалари - давлат ҳокимияти маҳаллий органлари томонидан белгиланган жойларда доимий асосда жойлашган савдо объектлари (дўконлар, киоскалар, ларёклар, павильонлар, дорихоналар, оптика, автомобиль ёнилғиси қуйиш шохобчалари) эканлиги белгиланган.

Шу билан бирга, Қоидаларнинг 4-бандига мувофиқ Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси томонидан чакана савдо шохобчасида бўлиши шарт бўлган асосий озиқ-овқат ва ноозиқ-овқат товарлари рўйхати белгиланиши мумкин, бундай чакана савдо тармоғининг жойлашиши республика туманлари ва шаҳарлари ҳокимликлари томонидан тасдиқланиши назарда тутилган.

Юқоридагилардан келиб чиқиб, таъкидлашимиз жоизки турғун савдо шохобчалари тегишли давлат ҳокимияти маҳаллий органлари томонидан белгиланган жойларда амалга оширилади.

Шунингдек, Қоидаларнинг 21-бандига асосан турғун савдо шохобчаларида банк пластик карточкаларидан фойдаланган ҳолда тўловларни қабул қилиш бўйича ҳисоб-китоб терминалининг мавжудлиги таъминланиши кераклиги белгиланган.

Вазирлар Маҳкамасининг 2011 йил 17 ноябрдаги 306-сон қарори билан тасдиқланган  “Аҳоли билан пулли ҳисоб-китобларни амалга оширишда фискал хотирага эга бўлган назорат-касса машиналарини қўллаш тартиби тўғрисида низом”нинг 2-бандига асосан Ўзбекистон Республикаси ҳудудида савдони амалга оширишда ва товарларни сотишда, ишларни бажариш ёки хизматлар кўрсатишда аҳоли билан пулли ҳисоб-китоблар барча хўжалик юритувчи субъектлар томонидан фискал хотирага эга бўлган назорат-касса машиналари мажбурий тартибда қўлланган ҳолда амалга оширилади, Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси томонидан белгиланадиган, ўз фаолиятининг хусусиятига кўра аҳоли билан пулли ҳисоб-китобларни фискал хотирага эга бўлган назорат-касса машиналарини қўлламасдан амалга ошириши мумкин бўлган хўжалик юритувчи субъектларнинг айрим тоифалари бундан мустасно.

Юридик ва жисмоний шахсларнинг ўз фаолияти хусусиятига кўра аҳоли билан пулли ҳисоб-китобларни фискал хотирага эга бўлган назорат-касса машиналарини қўлламасдан амалга ошириши мумкин бўлган айрим тоифалари рўйхати қуйидагилардан иборат:

1.Аҳолига пулли хизматлар кўрсатишда қатъий ҳисобот бериладиган бланкалар ҳисобланган талонлар, чипталар ва уларга тенглаштирилган бошқа ҳужжатларни берадиган юридик ва жисмоний шахслар.

2. Қуйидагиларни амалга оширадиган юридик ва жисмоний шахслар:

а) газета ва журналлар сотадиган;

б) деҳқон бозорларида савдо ўринлари ташкил этган ҳолда ўзи етиштирган қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари, шунингдек сўйилган моллар гўшти билан савдо қиладиган (якка тартибдаги тадбиркорлар ва юридик шахслар бундан мустасно);

в) самолётларда ва поездларда (вагон-ресторанлар бундан мустасно) умумий овқатланиш маҳсулотларини сотадиган;

г) давлат ҳокимияти органлари рухсатномалари асосида кўчма (ташқарида) савдо қиладиган.

3. Турғун жойдан ташқаридаги маиший хизматлар, темирчилик, тунукачилик ишлари.

4. Давлат чегараси бўйлаб жойлашган ҳарбий савдо объектлари.

5. Умумтаълим мактабларининг ошхоналари ва буфетлари.

6. Дорихоналарнинг қишлоқ врачлик пунктлари ҳудудида ташкил этилган филиаллари.

7. Жисмоний шахслар томонидан товарларни дам олиш кунлари ярмаркаларда, автомобилларни сотиш бозорларида ва бошқа илгари ишлатилган товарларни, шунингдек тирик молларни, паррандаларни, жониворларни ва бошқаларни сотиш.

Хулоса қилиб таъкидлаш лозимки, кўрсатилган рўйхатдан ташқари барча савдо шохобчалари ҳисоб-китоб терминали ва назорат-касса машиналарига эга бўлиши лозим.

Показать ответ

Вопросы перевода учащихся в зарубежные учебные учреждения урегулированы «Положением о порядке перевода учащихся из класса в класс и из одного общего среднего образовательного учреждения в другое», утвержденным приказом Министра народного образования Республики Узбекистан от 2 июня 2015 года №13-мх (рег МЮ № 2684 от 17.06.2015 г.).

В данном и в других соответствующих нормативно-правовых актах не предусмотрено требование по предоставлению указанной справки или других документов. 

Вместе с тем, исключение несовершеннолетнего из общеобразовательной школы или иного образовательного учреждения может быть произведено только с согласия комиссии по делам несовершеннолетних (п.16 прил. №1 к ПКМ от 17.01.2011 г. №13).

 

09.06.2016 [ID: 6455] Бизнинг микрофирма раҳбаримиз Вазирлар Маҳкамасининг 26.04.2016 йил №121-сонли қарори талабларига мувофиқ жорий йил 31-майда «UZBEKISTAN AGROTECH EXPO-2016» кўргазма савдода қатнашди ва теплица шартномасини имзолади. Теплица қурилмаси 9406003100 ТИФ ТН кодга эга бўлиб агар ушбу ускуна Ўзбекистон Республикаси Президентининг 24.08.2006 йилдаги ПҚ-449 Қарори 7-бандига кўра фақатгина V халқаро ихтисослашган савдо кўргазмасида харид қилинган минитехнология ва ихчам асбоб-ускуналар агрофирмалар ва фермер хўжаликликлари томонидан харид қилинганда божхона тўловларидан ҚҚС дан озод қилиш имтиёзлари назарда тутилган. Илтимос, бизга агрофирма тушунчаси, мақоми ҳақида маълумот берсангиз. Қанақа қилиб агрофирма ташкил қилиш мумкин. Уни функцияларига нималар киради?
Показать ответ

Вазирлар Маҳкамасининг 2006 йил 10 мартдаги 42-сон қарори билан тасдиқланган “Мева-сабзавотчилик ва узумчилик соҳасида агросаноат фирмалари ташкил этиш ва уларнинг фаолиятини йўлга қўйиш тартиби тўғрисида низом”га мувофиқ агрофирма фермер хўжаликлари ва аҳоли томонидан етиштирилган мева-сабзавот маҳсулотлари ва узумни қайта ишлаш ҳамда сотиш асосий фаолияти бўлган юридик шахс ҳисобланади.

Кўрсатилган Низомнинг 3-бандига асосан қуйидагилар Агрофирманинг муассислари бўлиши мумкин:

мева-сабзавот маҳсулотлари ва узум, шунингдек бошқа қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари етиштиришга ихтисослашган фермер хўжаликлари;

барқарор хўжалик алоқаларига ва илғор ишлаб чиқариш технологияларига эга бўлган мева-сабзавот маҳсулотлари ва узумни қайта ишлаш корхоналари;

юридик шахс бўлмаган якка тартибдаги тадбиркорлар;

Ўзбекистон Республикасида доимий яшайдиган Ўзбекистон Республикаси фуқаролари;

хорижий инвесторлар;

Агрофирмаларда қатнашиши қонунда тақиқланмаган бошқа шахслар.

Агрофирмалар фойда олишни ўз фаолиятининг асосий мақсади қилиб олган тижорат ташкилотлари ҳисобланади ва қонунда назарда тутилган ҳар қандай ташкилий-ҳуқуқий шаклда ташкил этилиши мумкин.

Агрофирмалар улар Вазирлар Маҳкамасининг 2003 йил 20 августдаги 357-сон қарори билан тасдиқланган Тадбиркорлик субъектларини давлат рўйхатидан ўтказиш, ҳисобга қўйиш ва рухсат берувчи ҳужжатларни расмийлаштириш тартиби тўғрисида Низомга мувофиқ давлат рўйхатидан ўтказилган вақтдан бошлаб ташкил этилган ҳисобланади.

Агрофирмалар таркибида мева-сабзавот маҳсулотларини етиштириш, сақлаш, ташиш, тайёрлаш, уларнинг маркетингини олиб бориш ва бошқалар бўйича бўлинмалар ташкил этилиши мумкин.

Агрофирмалар исталган ташкилий-ҳуқуқий шаклда, шу жумладан, хорижий инвестор билан қўшма корхоналар шаклида ташкил этилиши мумкин.

Қуйидагилар Агрофирмаларнинг асосий вазифалари ҳисобланади:

мева-сабзавот маҳсулотлари ва узумни тайёрлаш, ташиш, сақлаш ва қайта ишлаш ҳамда уларни ички ва ташқи бозорларда сотиш;

мева-сабзавот маҳсулотлари ва узумни етиштириш ва қайта ишлаш бўйича замонавий технологияларни жорий этиш;

маркетинг тадқиқотлари ўтказиш, мева-сабзавот маҳсулотлари ва узум етиштиришнинг мақбул ҳажмларини белгилаш;

оқилона технология ва кооперация алоқаларини яратиш;

экспорт потенциалини кўпайтириш ва инвестициялар жалб этиш;

аҳолини иш билан таъминлаш.

Агрофирма қуйидаги ҳуқуқларга эга:

ишлаб чиқариш фаолиятини мустақил ташкил этиш ва амалга ошириш, шу жумладан, мева-сабзавот маҳсулотлари ва узумни қайта ишлаш;

етиштирилган маҳсулотларни сотиш учун юридик ва жисмоний шахслар билан, шу жумладан, бюджет ташкилотлари билан хўжалик шартномалари тузиш;

маҳсулотни сотиб олиш юзасидан фермер ва деҳқон хўжаликлари билан фьючерс контрактлари тузиш;

аҳолидан мева-сабзавот маҳсулотлари ва узум харид қилиш;

етиштирилаётган маҳсулотга ва бажарилаётган ишлар (кўрсатилаётган хизматлар)га мустақил нарх белгилаш;

олинган даромад (фойда)ни, шунингдек ўзига хизмат кўрсатувчи банкларнинг ҳисоб рақамларидаги пул маблағларини ўз хоҳишига кўра белгиланган тартибда тасарруф этиш;

кредитлар, шу жумладан, имтиёзли кредитлар олиш, бошқа юридик ва жисмоний шахсларнинг мол-мулки, пул маблағларини шартнома асосида жалб этиш ҳамда уларни ишлаб чиқаришга ва такрорий ишлаб чиқаришга йўналтириш;

ўзининг ҳуқуқлари ва қонуний манфаатларини ҳимоя қилиб судга мурожаат қилиш.

Агрофирма қонун ҳужжатларида назарда тутилган бошқа ҳуқуқлардан ҳам фойдаланади.

Агрофирма:

ўз ходимлари учун хавфсиз меҳнат шароитларини таъминлашга;

тузилган шартномалар шартларини бажаришга;

солиқлар ва мажбурий тўловларни қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда тўлашга мажбур.

Агрофирма қонун ҳужжатларида назарда тутилган бошқа мажбуриятларни ҳам ўз зиммасига олади.

Хулоса ўрнида таъкидлаш лозимки Агрофирма тижорат ташкилоти бўлиб, исталган ташкилий-ҳуқуқий шаклда, шу жумладан, хорижий инвестор билан қўшма корхоналар шаклида ташкил этилиши мумкин ва мазкур фирмани ташкил этиш учун сиз қуйидагиларни амалга оширишингиз лозим:

1) Агрофирманинг муассисларини аниқлаб олиш, чунки муассис бўлиши мумкин бўлган шахслар кўрсатилган низомда ва юқорида қайд этиб ўтилди.

2) Агрофирманинг қандай ташкилий-ҳуқуқий шаклга эга бўлишини аниқлаб олиш (хўжалик ширкати ва жамияти, ишлаб чиқариш кооперативи, унитар корхона ва қонунларда назарда тутилган бошқача шаклда тузилиши мумкин);

3) Вазирлар Маҳкамасининг 2003 йил 20 августдаги 357-сон қарори билан тасдиқланган Тадбиркорлик субъектларини давлат рўйхатидан ўтказиш, ҳисобга қўйиш ва рухсат берувчи ҳужжатларни расмийлаштириш тартиби тўғрисида Низомга мувофиқ давлат рўйхатидан ўтказиш.

Агрофирма фаолияти билан боғлиқ бўлган қонун ҳужжатлари қуйидагилардан иборат:

а) Ўзбекистон Республикасининг Фуқаролик кодекси;

б) Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Мева-сабзавотчилик ва узумчилик соҳасида иқтисодий ислоҳотларни чуқурлаштириш чора-тадбирлари тўғрисида” 2006 йил 9 январдаги ПФ-3709-сон Фармони;

г) Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2006 йил 10 мартдаги “Мева-сабзавотчилик ва узумчилик соҳасида агросаноат фирмалари ташкил этиш ва уларнинг фаолиятини йўлга қўйиш тартиби тўғрисидаги низомни тасдиқлаш ҳақида”ги 42-сонли Қарори.

Показать ответ

Агар мазкур вазифани бажариш корхона раҳбари томонидан бош ҳисобчи зиммасига юклатилган бўлса, ҳамда ушбу вазифани бажарсамлик назорат қилувчи органлар томонидан МЖТКнинг ХIII бобига асосан савдо, тадбиркорлик ва молия соҳаларидаги ҳуқуқбузарликлар тоифасига киритилса, унда жавобгарлик бош ҳисобчи зиммасига юклатилиши мумкин.

Бироқ корхонага нисбатан Солиқ кодекснинг 17-бобида назарда тутилган молиявий санкция қўлланадиган бўлса, унда жавобгарлик субъекти сифатида юридик шахс қаралади.

Юқоридагилардан келиб чиқиб, таъкидлаш жоизки, сизнинг ҳолатингизда назорат касса машинаси ва банкка топширилган пул маблағи орасида катта миқдорда фарқ юзага келган бўлса, сизнинг корхонангизга нисбатан Солиқ кодексининг 17-бобида назарда тутилган тегишли молиявий санкция қўлланилади ва ўз навбатида савдо, тадбиркорлик ва молия соҳаларидаги ҳуқуқбузарлик содир этилганлиги учун маъмурий жавобгарлик субъекти пул маблағларини топшириши зиммасига юклатилган шахс ҳисобланади.

Показать ответ

Ходим иш берувчининг розилиги билан ўзига тегишли автотранспорт воситасидан фойдаланганда қилинган харажатларни компенсациялаши мумкин (Меҳнат кодексининг 173-моддаси).

Мазкур тўловлар ходимнинг меҳнатга ҳақ тўлаш тарзидаги даромадига киради ва компенсация тўловлари таркибидан ўрин олади (Солиқ кодекси 174-моддасининг 11-банди). Айни шу сабабли унга жисмоний шахслардан олинадиган даромад солиғи, ягона ижтимоий тўлов ва фуқароларнинг суғурта бадаллари умумбелгиланган тартибда солинади.

Компенсация тўловлари (меъёрлар доирасида) ЖШДС ушланадиган ҳамда ЯИТ ва фуқароларнинг суғурта бадаллари ҳисобланадиган солиқ солинадиган базага киритилмаслиги учун енгил автомобиль ушбу ходимнинг шахсий мулки бўлиши керак. Ушбу шарт Ходимларнинг шахсий автомобилларидан хизмат мақсадлари учун (хизмат сафарларидан ташқари) фойдаланганлик учун компенсация тўлаш тартиби (ВМнинг 2.04.1999 йилдаги 154-сон қарорига 3-илова) 2-бандида назарда тутилган. Унга кўра компенсация, мулкчилик шаклларидан қатъи назар, корхоналар, муассасалар ва ташкилотларнинг ишлаб чиқариш фаолияти мунтазам транспортда юриш (хизмат сафарларидан ташқари) зарурияти билан боғлиқ бўлган ва ушбу мақсадлар учун ўз шахсий енгил автомобилларидан фойдаланадиган ходимларига тўланади.

Компенсация тўлаш харажатлари хизмат енгил автомобилларини сақлаш учун фойдани тақсимлаш сметаларида назарда тутилган, корхоналар ва ташкилотлар ихтиёрида қолдириладиган маблағлар ҳисобига амалга оширилиши белгиланган.

Компенсация автомобиллар моторининг от кучи сонига қараб қуйидаги миқдорларда тўланади:

От кучи сони

Бир ой учун компенсациянинг

чекланган миқдори

100 от кучидан юқори

Энг кам ойлик иш ҳақининг 4,5 баравари

70 от кучидан 100 от кучигача

Энг кам ойлик иш ҳақининг 3,5 баравари

70 от кучигача

Энг кам ойлик иш ҳақининг 2 баравари

Компенсация миқдорлари ходимга фақат хизмат мақсадлари учун фойдаланиладиган автомобилни ишлатиш юзасидан қилинадиган харажатларни қоплашни ҳисобга олган ҳолда белгиланган.

Корхона, раҳбарининг буйруғи хизмат мақсадлари учун ўзларининг енгил автомобилларидан фойдаланувчи ходимларга компенсация тўлаш учун асос бўлиши юқорида қайд этилган Тартибнинг 5-бандида назарда тутилган.

Корхона раҳбари ишлатиш шароитларига қараб компенсациянинг чекланган миқдорини кўпи билан 10 фоизга оширишга ҳақлидир.

Компенсация олиш учун ходимлар корхона, муассаса ва ташкилот бухгалтериясига шахсий автомобиль техник паспортининг белгиланган тартибда тасдиқланган нусхасини тақдим этадилар.

Компенсация ойига бир марта, календар кунларнинг сонидан қатъи назар, ойнинг иккинчи ярми учун иш ҳақи билан бир вақтда тўланади.

Ходим таътилда, хизмат сафарида бўлган, вақтинчалик меҳнатга лаёқатсизлиги туфайли, шунингдек, у бошқа сабабларга кўра ишга чиқмаган, шахсий автомобилдан фойдаланмаган вақтлар учун компенсация тўланмайди.

Юқоридагилардан келиб чиқиб, ходим корхона раҳбари номига ўз шахсий автомобилидан хизмати вазифаларида фойдаланиш учун ариза ёзиб, унга ўзига тегишли бўлган автотранспорт воситасининг белгиланган тартибда тасдиқланган техник паспорти нусхасини илова қилади. Мазкур ариза асосида корхона раҳбари ходим билан унинг шахсий автотранспортидан хизмат вазифаларида фойдаланиши борасида қуйида намунаси келтирилган шартнома тузиши жоиз, ҳамда унинг асосида буйруқ чиқариб, унда компенсация миқдорлари кўрсатилиши шарт.

 

 

НАМУНА

 

Ходимнинг шахсий автомобилидан хизмат мақсадларида

фойдаланиши борасида

ШАРТНОМА

 

Ташкент ш.                                                                            _____йил «___»_________

 

 

_____________________________________________________________________________

(кейинги ўринларда – «Иш берувчи») номидан _____________________________________

асосида иш кўрувчи ____________________________________________________________

______________________________________________________________ бир томондан, ва

_____________________________________________________________________________

(кейинги ўринларда – «Ишчи») номидан __________________________________________

асосида иш кўрувчи ____________________________________________________________

______________________________________________________________ бошқа томондан,

биргаликда “Тарафлар” деб аталувчилар ушбу шартномани қуйидагилар тўғрисида туздилар:

1. Иш берувчи ходимнинг _____ русумли автомобилидан қуйидаги мақсадларда фойдаланади:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Автомобил Иш берувчи томонидан иш куни давомида фойдаланилади.

3. Иш куни давомида автомобилдан фойдаланиш билан боғлиқ бўлган харажатлар (бензин сотиб олиш, жорий таъмирлаш ва бошқалар) иш берувчи томонидан қопланади.

4. Автомобилнинг иш берувчи айби билан вужудга келмаган капитал таъмирлаш билан боғлиқ бўлган харажатлар ходим томонидан қопланади.

5. Иш куни давомида автомобилнинг носозлиги ва йўқолишида моддий жавобгарлик Иш берувчига юклатилади.

6. Ҳар куни иш куни якунида Иш берувчи ходимга автомобилни топширади.

7. Автомобилдан фойдаланганлик учун ходимга:

____________________ сум эксплуатация учун;

____________________ сум, эскириши учун тўланади.

8. Мазкур шартнома ___________ муддатга тузилади.

9. Мазкур Шартномага ҳар қандай ўзгартириш ва қўшимчалар, агар улар ёзма шаклда тузилган бўлса ва томонларнинг бунга вакил қилинган вакиллари томонидан имзоланган бўлса, ҳақиқий ва мазкур Шартноманинг ажралмас қисми ҳисобланади.

10. Мазкур Шартнома уни барча томонлар имзолаган пайтдан бошлаб кучга киради.

11. Мазкур Шартнома ҳар бир томон учун бир нусхадан икки/уч нусхада тузилди. Барча нусхалар ўхшаш ва бир хил юридик кучга эгадир.

12. Томонларнинг юридик манзиллари ва имзолари.

 

Иш берувчи:

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

        (тўлиқ номи, манзили)

ҳ/р № ________________________________

МФО ________________________________

СИР _________________________________

Директор _____________________________

                  (Ф.И.О.)

М.Ў.  ________________________  имзо

 

 

Ходим

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

             (Ф.И.О.)

_____________________________________

_____________________________________

      (паспорт рақами ва серияси,

   ким томонидан ва қачон берилган)

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

             (Яшаш жойи)

 

 


 

НАМУНА

____________________________

(Корхона номи)

 

 

 

БУЙРУҚ

 

 

Ташкент ш.                             __-сон                       2016 йил «__» _____________

 

 

Ходимнинг шахсий автомобилидан

хизмат мақсадларида фойдаланиши ҳақида

 

 

Чинниев Дамир Авазовичнинг шахсий автомобилидан хизмат мақсадларида фойдаланиши учун:

 

БУЮРАМАН:

1. Чинниев Дамир Авазовичга харажатларни қоплашнинг қуйидаги миқдорлари ўрнатилсин:

а) ҳар ой бензин сотиб олишга энг кам иш ҳақининг ______ баравари миқдорида;

б) мой алмаштириш учун энг кам иш ҳақининг ______ баравари миқдорида;

в) вақт вақти билан техник кўрикдан ўтказиш учун энг кам иш ҳақининг ______ баравари миқдорида.

2. Бош ҳисобчи ўрнатилган тартибда тақдим қилинган ҳужжатлар асосида маблағ ажратсин.

3. Мазкур буйруқ ижросини ўз зиммамда қолдираман.

 

 

 

Директор                                   ___________                      ____________________

                                                   имзо                                       Ф.И.Ш.

 

 

 

Буйруқ билан танишдим:  _____________________              __________________

                                                (имзо)                                                 (Ф.И.Ш.)

 

 

Показать ответ

В соответствии с Законом «О лицензировании отдельных видов деятельности» к лицензируемым видам деятельности относятся виды деятельности, осуществление которых может повлечь за собой нанесение ущерба правам и законным интересам, здоровью граждан, общественной безопасности и регулирование которых не может осуществляться иными методами, кроме как лицензированием.

Виды деятельности, на осуществление которых требуются лицензии, определены в Перечне видов деятельности, на осуществление которых требуются лицензии, утвержденный постановлением ОМ от 12.05.2001 г. № 222-II. Продажа электронной техники в одном или двух экземплярах не предусматривается в данном перечне. Вместе с этим в статье 29 Налогового кодекса Республики Узбекистан предусмотрено, что торговой деятельностью является деятельность по продаже товаров, приобретенных с целью их перепродажи.

Если вашей целью не является перепродажа упомянутых вами товаров, ваша деятельность не будет признаваться торговой деятельностью и, соответственно, нормы Правил розничной торговли в Республике Узбекистан (утверждены постановлением Кабинета Министров от 13 февраля 2003 года №75) не будут распространяться в отношении вас.

Также важно отметить, что для признания какой-либо деятельности лица в качестве предпринимательской, обязательно наличие двух обстоятельств:

1) системность совершаемых действий, направленных на получение прибыли;

2) осуществление такой деятельности в качестве основной, т.е. профессиональной.

В силу этого нельзя признавать предпринимателями и требовать государственной регистрации в таком качестве лиц, заключающих разовые сделки гражданско-правового характера, даже если установлено несколько фактов совершения таких сделок (например продажа личных вещей и т.п.).

Исходя из содержания вышеуказанных норм, если вы продаете личные товары и вы занимаетесь этим не системно (не постоянно), тогда ваша деятельность не будет являться предпринимательством и, соответственно, нет необходимости в государственной регистрации в качестве субъекта предпринимательства.

Но при этом важно отметить, что если вы будете заниматься этой деятельностью системно (постоянно) вам необходимо зарегистрироваться в качестве субъекта предпринимательства в установленном законодательством порядке.

Если вы будете заниматься этой деятельностью системно (постоянно) ваша деятельность может квалифицироватся в качестве незаконной предпринимательской деятельности.

Согласно постановлению Пленума Верховного суда Республики Узбекистан от 11 декабря 2013 года №20 «О некоторых вопросах судебной практики по делам, связанным с предпринимательской деятельностью» под незаконной предпринимательской деятельностью без регистрации понимается осуществление предпринимательской деятельности в случаях, когда в государственном реестре юридических лиц и государственном реестре индивидуальных предпринимателей отсутствует запись о создании такого юридического лица или приобретении физическим лицом статуса индивидуального предпринимателя либо содержится запись о ликвидации юридического лица или прекращении деятельности физического лица в качестве индивидуального предпринимателя.

Закон связывает вид ответственности за ведение незаконной предпринимательской деятельности с размером получаемого в результате такой деятельности неконтролируемого дохода (прибыли), а также с привлечением лица ранее к административной ответственности за аналогичное правонарушение. Под доходом (прибылью) при этом следует понимать выручку от реализации товаров (работ, услуг) за период осуществления незаконной предпринимательской деятельности без вычета расходов, связанных с осуществлением этой деятельности.

За осуществление предпринимательской деятельности без государственной регистрации с получением неконтролируемого дохода в значительном размере (часть вторая статьи 176 КоАО), в том числе неоднократно в крупном размере (часть третья статьи 176 КоАО), установлена административная ответственность.

Уголовная ответственность по статье 188 УК наступает лишь в случаях, если лицо осуществляло предпринимательскую деятельность без государственной регистрации с получением неконтролируемого дохода в особо крупном размере. При этом уголовная ответственность наступает независимо от привлечения лица ранее к административной ответственности за осуществление аналогичных действий.

В соответсвии с пунктом 11 статьи 179 Налогового кодекса не подлежат налогообложению доходы от продажи имущества, принадлежащего физическим лицам на праве частной собственности кроме доходов от реализации:

а) ценных бумаг (за исключением эмиссионных ценных бумаг, реализуемых на фондовой бирже), долей (паев) в уставном фонде (уставном капитале) юридических лиц;

б) нежилых помещений;

в) жилых помещений при условии совершения сделок более одного раза в течение последовательного двенадцатимесячного периода.

 

Показать ответ

В соответствии с пунктом 2 Предельных норм беспошлинного ввоза товаров физическими лицами на территорию Республики Узбекистан, утвержденными Министерством финансов и Таможенным управлением от 7 сентября 1996 года (Рег. 279 от 10 сентября 1996 года) (далее – Предельные нормы) норма беспошлинного ввоза товаров физическими лицами составляет:

10 долларов США - для потребительских товаров, ввозимых с территории сопредельных государств (Казахстан, Кыргызстан, Таджикистан, Афганистан, Туркменистан);

1000 долларов США - для товаров, ввозимых с территорий государств, не указанных в абзаце втором настоящего пункта;

1000 долларов США - для товаров, поступающих на территорию Республики Узбекистан в адрес физических лиц в международных почтовых или курьерских отправлениях с территорий государств, не указанных в абзаце втором настоящего пункта.

Вместе с этим пунктом 2-1 Предельных норм, норма беспошлинного ввоза товаров, поступающих на территорию Республики Узбекистан в адрес физических лиц в международных почтовых или курьерских отправлениях, применяется в случае поступления товаров через юридические лица, оказывающие услуги почтовой связи, которым присвоен код ОКОНХ 52100 или код ОКОНХ 52200.

Определение стоимости ввозимых товаров в пределах норм беспошлинного ввоза производится согласно заявленной стоимости (по товаросопроводительным документам, счет-фактуре, инвойсу, накладной и так далее). В случаях отсутствия таковых стоимость определяется по письменному заявлению владельца товара. Заявленная стоимость не должна быть резко занижена или завышена от среднесложившихся цен на момент таможенного оформления.

При этом вам необходимо обратить внимание на то, что согласно Постановлению Президента от 1 июня 2009 года №ПП-1118 «О мерах по упорядочению ввоза потребительских товаров физическими лицами» предусмотрено, что в соответствии с действующим законодательством на физических лиц, завозящих товары, предназначенные для коммерческой деятельности, не распространяется действие норм беспошлинного ввоза товаров.

Если вы собираетесь привозить товар с целью получении выгоды это будет считаться коммерческой деятельностью и на эти товары вы обязуетесь платить таможенную пошлину в установленном законодательством порядке.

В силу ст.3 Закона «О гарантиях свободы предпринимательской деятельности» ваша деятельность является предпринимательской деятельностью так как предпринимательской деятельностью (предпринимательством) является инициативная деятельность, осуществляемая субъектами предпринимательской деятельности в соответствии с законодательством, направленная на получение дохода (прибыли) на свой риск и под свою имущественную ответственность.

Согласно данному Закону для осуществления предпринимательской деятельноси необходимо зарегистрироваться в качестве субъекта предпринимательства в установленном законодательством порядке.

В вашем случае вам целесообразно зарегистрироваться в качестве индивидуального предпринимателя.

В соответствии с пунктом 16 Положения о порядке государственной регистрации, постановки на учет субъектов предпринимательства и оформления разрешительных документов, утвержденного Постановлением Кабинета Министров от 20 августа 2003 года №357 для государственной регистрации индивидуального предпринимателя физическим лицом в Инспекцию по регистрации субъектов предпринимательства при хокимиятах по месту своего жительства в явочном порядке, посредством почтовой связи или через сеть Интернет представляется заявление о государственной регистрации.

При этом индивидуальные предприниматели могут заниматься розничной торговлей только при наличии свидетельства на право осуществления розничной торговли, выданного хокимиятом района (города) по месту осуществления торговой деятельности.

Индивидуальные предприниматели, завозящие товары, предназначенные для коммерческой деятельности, должны зарегистрироваться в качестве индивидуальных предпринимателей без образования юридического лица, с правом осуществлять экспортно-импортные операции и розничную торговлю и получить Учетную карту субъекта импортных операций в Государственной налоговой инспекции по месту жительства в установленном порядке, и обязаны иметь:

грузовую таможенную декларацию, оформленную в режиме «выпуск в свободное обращение»;

документ, подтверждающий уплату единого таможенного платежа и фиксированного налога;

сертификаты соответствия (для товаров, подлежащих обязательной сертификации).

При этом важно отметить, что за осуществление предпринимательской деятельности без государственной регистрации с получением неконтролируемого дохода в значительном размере (часть вторая статьи 176 КоАО), в том числе неоднократно в крупном размере (часть третья статьи 176 КоАО), установлена административная ответственность.

Уголовная ответственность по статье 188 УК наступает лишь в случаях, если лицо осуществляло предпринимательскую деятельность без государственной регистрации с получением неконтролируемого дохода в особо крупном размере. При этом уголовная ответственность наступает независимо от привлечения лица ранее к административной ответственности за осуществление аналогичных действий.

Более того согласно приложению №12 к Постановлению Президента от 22 декабря 2015 года №ПП-2455, при выявлении фактов осуществления физическими лицами видов деятельности без государственной регистрации в качестве индивидуальных предпринимателей органы государственной налоговой службы единовременно взимают фиксированный налог, исчисленный исходя из установленной ставки по соответствующему виду деятельности в годовом размере, за исключением случаев, если физическое лицо зарегистрировалось в установленном порядке в качестве индивидуального предпринимателя в течение тридцати дней с даты выявления факта осуществления им деятельности без государственной регистрации.

Показать ответ

В соответствии со статьей 27 Жилищного кодекса Республики Узбекистан предусматривается, что в случае сноса находящихся в собственности граждан жилых домов (квартир) в связи с изъятием земельных участков для государственных или общественных нужд указанным гражданам, членам их семей, а также гражданам, постоянно проживающим в этих домах (квартирах), по их выбору и по соглашению сторон предоставляется в собственность другое равноценное благоустроенное жилое помещение площадью не ниже социальной нормы площади жилья и выплачивается рыночная стоимость насаждений либо выплачивается рыночная стоимость сносимых жилого дома (квартиры), иных строений, сооружений и насаждений, а также рыночная стоимость права на земельный участок в полном объеме. В случае превышения рыночной стоимости сносимого дома (квартиры) или права на земельный участок рыночной стоимости предоставляемого жилья или права на земельный участок, разница подлежит компенсации собственнику, а в случае превышения рыночной стоимости предоставляемого жилья или права на земельный участок рыночной стоимости сносимого дома (квартиры) или права на земельный участок, разница подлежит компенсации собственником в течение пяти лет с момента предоставления жилья или права на земельный участок.

Предоставление жилых помещений в собственность взамен сносимых и возмещение стоимости жилых домов, иных строений, сооружений и насаждений осуществляются в порядке, установленном Положении о порядке возмещения убытков гражданам и юридическим лицам в связи с изъятием земельных участков для государственных и общественных нужд утвержденного Постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 29 мая 2006 года №97.

На основании изложенных, если вы являетесь собственником квартиры, вам и членам вашей семьи, а также гражданам, постоянно проживающим в этих квартирах по согласованию сторон предоставляются в собственность другое равноценное благоустроенное жилое помещение площадью не ниже социальной нормы площади жилья.

В данном случае важно отметить, что в соответствии с пунктами 36 и 46 Положения о паспортной системе в Республике Узбекистан утвержденного Указом Президента Республики Узбекистан от 5 января 2011 года №УП-4262, граждане обязаны прописаться по месту постоянного или временного жительства, а собственник, имеющий несколько жилых домов или квартир, может быть постоянно прописан только в одном из них.

Из содержания данной нормы вытекает, что для получения жилого помещения взамен сносимых, вам необходимо не только быть прописанным в данной квартире но и постоянно проживать в ней.

Относительно социальной нормы площади жилья необходимо отметить что в соответствии со статьей 42 Жилищного кодекса Республики Узбекистан социальная норма площади жилья устанавливается Советом Министров Республики Каракалпакстан, хокимиятами областей и города Ташкента, но не ниже шестнадцати квадратных метров общей площади на одного человека, а для инвалидов на креслах-колясках - не менее двадцати трех квадратных метров.

При этом также, имеется Перечень некоторых тяжелых видов хронических заболеваний, по которым может быть увеличена жилая площадь больного, утвержденного приказом Министра здравоохранения Республики Узбекистан от 19 июля 2001 года №322 и зарегистрированное Министерством юстиции 10 августа 2001 года №1060.

В заключении можно отметить, что если вы не согласны с предоставленной вам квартирой вы имеете право обжаловать это в судебном порядке, так как статья 76 Жилищного кодекса гласить что по выбору и по соглашению сторон предоставляется в собственность другое равноценное благоустроенное жилое помещение.

Более того статьей 206 Гражданского кодекса Республики Узбекистан предусмотрено, что при несогласии собственника с решением, влекущим прекращение права собственности, оно не может быть осуществлено до разрешения спора судом.

Также в пункте 5 Положения о порядке возмещения убытков гражданам и юридическим лицам в связи с изъятием земельных участков для государственных и общественных нужд утвержденного Постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 29 мая 2006 года №97 установлено что решение хокима соответствующего района (города) о сносе и утверждении стоимости жилых, производственных и иных строений, сооружений и насаждений, подлежащих сносу, может быть обжаловано в Совете Министров Республики Каракалпакстан, хокимиятах областей и города Ташкента, а также в судебном порядке.

В тоже время вам следует иметь в виду, что вместо предоставления жилого дома (квартиры) взамен сносимого вам могут выплатить рыночную стоимость вашего сносимого жилья. Безусловно, данная правовая норма отвечает требованиям сегодняшнего дня и направлена на развитие стабильных рыночных отношений.

Показать ответ

Все расчеты и платежи на территории Республики Узбекистан осуществляются в национальной валюте, за исключением случаев предусмотренных в статье 18 Закона «О валютном регулировании» и пункте 1 Положения о порядке приема наличной иностранной валюты на территории Республики Узбекистан (рег. МЮ №1165 от 12 августа 2002 года).

В данных нормативно-правовых актах не предусматривается оплата за обучения иностранного студента в иностранной валюте, в этой связи оплата производится в национальной валюте.    

Относительно оплаты по терминалу целесообразно отметить, что оплата, как правило, производится в соответствующих банках, которые имеют платежные терминалы. Следовательно, вы имеете право оплатить контракт по терминалу.

Показать ответ

В части первой статьи 72 Налогового кодекса Республики Узбекистан предусмотрено, что на территории Республики Узбекистан реализация товаров, выполнение работ, оказание услуг за наличный денежный расчет осуществляются с обязательным применением контрольно-кассовых машин с фискальной памятью, включенных в Государственный реестр контрольно-кассовых машин.

В объектах розничной торговли и оказания услуг, осуществляющих денежные расчеты с населением, оснащение хозяйствующими объектами расчетных терминалов является обязательным (Положение о порядке оснащения и применения платежных терминалов при осуществлении денежных расчетов с населением рег.1986 от 27 июля 2009 года ).

При этом исключением от этой правилы являются лица предусмотренные в Перечне отдельных категорий юридических и физических лиц, которые в силу специфики своей деятельности могут осуществлять денежные  расчеты  с населением без применения контрольно-кассовых машин с фискальной памятью утвержденное Постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 17 ноября 2011 года №306.

Согласно указанному Перечню лицами имеющие право осуществлять денежные расчеты с населением без применения контрольно-кассовых машин являюся слудующие:

1. Юридические и физические лица, которые при оказании услуг населению выдают талоны, билеты или другие приравненные к ним документы, которые являются бланками строгой отчетности.

2. Юридические и физические лица, осуществляющие:

а) продажу газет и журналов;

б) торговлю на дехканских рынках с оборудованных торговых мест сельскохозяйственной продукцией, а также мясом убойных животных собственного производства

в) реализацию продукции общественного питания в самолетах и поездах (кроме вагон-ресторанов);

г) выездную (выносную) торговлю, осуществляемую на основе разрешений органов государственной власти.

3. Услуги бытового обслуживания вне стационара, кузнечные, жестяные работы.

4. Объекты военной торговли, расположенные вдоль Государственной границы.

5. Столовые и буфеты общеобразовательных школ.

6. Филиалы аптек, созданные на территории сельских врачебных пунктов.

7. Физические лица, реализующие товары на ярмарках выходного дня, рынках по реализации автомобилей и иных бывших в употреблении товаров, а также осуществляющие продажу живого скота, птиц, животных и т.д.

Контроль за соблюдением порядка применения контрольно-кассовых машин с фискальной памятью и расчетных терминалов осуществляется органами государственной налоговой службы.

За осуществление торговли и оказание услуг без применения (без установления) контрольно-кассовых машин с фискальной памятью и (или) расчетных терминалов по приему платежей по пластиковым карточкам, когда их применение является обязательным, а равно реализация товаров и оказание услуг без выписки покупателю квитанции, выдачи талонов, чека или других приравненных к ним документов, когда выписка или выдача таких документов является обязательной, влечет наложение штрафа в размере, предусмотренном частью первой статьи 119 Налогового кодекса, за использование контрольно-кассовых машин, не соответствующих техническим требованиям или с нарушением программы обслуживания фискальной памяти, а также отказ от приема платежей по пластиковым карточкам, влечет наложение штрафа, в размере, предусмотренном частью третьей статьи 119 Налогового кодекса.

Совершение действий, предусмотренных в части первой статьи 119 Налогового кодекса, в течение одного года после применения штрафа влечет наложение штрафа, предусмотренного в части второй настоящей статьи, а совершение действий, предусмотренных в части третьей настоящей статьи, в течение одного года после применения штрафа влечет наложение штрафа, предусмотренного в части четвертой настоящей статьи.

При этом, под налоговым правонарушением, совершенным в течение одного года, понимается правонарушение, совершенное в течение двенадцати месяцев со дня принятия органом государственной налоговой службы решения о предоставлении срока для добровольной уплаты штрафа или применения штрафа судом. (Постановление Пленума Высшего хозяйственного суда Республики Узбекистан от 18.06.2010 г «О некоторых вопросах применения Хозяйственными судами общей части Налогового кодекса Республики Узбекистан» №210)

Таким образом, при обязательности применения контрольно-кассовых машин с фискальной памятью и расчетных терминалов по приему платежей по пластиковым карточкам хозяйствующие субъекты не должны осуществлять торговлю и оказывать услуги без их применения. Несоблюдение данных требований закона влечет применение финансовых санкций в отношении субъектов предпринимательства.

Сайт разработан в ООО «NORMA», зарегистрирован в Узбекском агентстве по печати и информации 01.06.2018 г.
Регистрационное свидетельство № 0406.
Адрес: Узбекистан, 100105, г. Ташкент, Мирабадский р-н, ул. Таллимаржон, 1/1.
Тел. 78-150-11-72, Call-центр:1172. E-mail: admin@norma.uz
Копирование материалов сайта без согласования с администрацией ресурса запрещено.
© ООО «NORMA», 2007-2020 г. Все права защищены.
18+
Яндекс.Метрика