Ответов: 303
Ответы эксперта. Административная ответственность
Показать ответ

1.Корпоратив банк карталарининг сақловчилари бўлмиш  юридик шахслар “Маҳсулот (ишлар, хизматлар)ни ишлаб чиқариш ва сотиш харажатларининг таркиби ҳамда молиявий натижаларни шакллантириш тартиби тўғрисида низом”[1]да кўзда тутилган харажатларни тўлаш учун корпоратив банк картадан фойдаланиб, савдо ва хизмат кўрсатиш корхоналарида товарларни сотиб олишлари (хизмат ҳақини тўлашлари) мумкин (АВ 18.04.2005й. 1470-сон билан рўйхатдан ўтган Низомнинг 6-банди).

Демак, юридик шахс ушбу норматив-ҳуқуқий ҳужжатда кўрсатилган ҳаражатларнигина корпоратив банк картаси орқали тўлаши мумкин.

2, 3. Қуйидаги чакана савдо ва хизмат кўрсатиш объектларида тўлов терминали мажбурий ўрнатилиши лозим[2]:

-авиация ва темир йўллар патталарини сотиш кассалари;

-автовокзал ва автостанциялар кассалари;

-автомобилларга ёнилғи қуйиш шохобчалари;

-меҳмонхоналар;

-кредит ташкилотлари (микрокредит ташкилотлари, ломбардлар), суғурта ташкилотлари ва молия бозорининг бошқа субъектлари;

-турғун савдо шохобчалари, шу жумладан, дорихоналар (эгаллаб турган майдони ўлчамидан қатъи назар);

-умумий овқатланиш объектлари;

-уй-жой-коммунал, шунингдек телефон алоқа хизматлари, шу жумладан, уяли алоқа телефонлари хизматлари учун аҳолидан тўловларни қабул қилиш шохобчалари;

-автотранспорт воситаларини вақтинчалик сақлаш жойлари;

-алоқа бўлимлари;

-маиший хизмат кўрсатиш ҳамда маданий-оммавий ва томоша тадбирлари ўтказиладиган объектлар;

-аҳоли билан пуллик ҳисоб-китобларни амалга оширувчи бошқа хўжалик юритувчи субъектлар (АВда 27.07.2009й. 1986-сон билан рўйхатдан ўтган Низомнинг 2-банди, кейинги матнда 1986-Низом).

Тўловларни пластик карточкалар асосида қабул қилиш бўйича ҳисоб-китоб терминалларини ишлатиш мажбурий бўлгани ҳолда уларни ишлатмасдан савдони амалга оширганлик ва хизматлар кўрсатганлик савдо (хизмат кўрсатиш) корхонасига энг кам иш ҳақининг ўттиз бараваридан эллик бараваригача миқдорда* жарима солишга сабаб бўлади (СКнинг 119-м. 1қ.).

Пластик карточкалар асосида тўловларни қабул қилишни рад этганлик учун савдо (хизмат кўрсатиш) корхонасига энг кам иш ҳақининг юз баравари миқдорида* жарима солинади.

Юридик шахсларга солинадиган молиявий жарималардан ташқари, савдо ва хизмат кўрсатиш қоидаларини бузганлик жисмоний шахсларга (мансабдор шахсларга) маъмурий жавобгарлик чораларини қўллашга асос бўлади[3]  (МЖтКнинг 164-м).  

Савдо (хизмат кўрсатиш) корхоналарида тўлов терминалларининг йўқлиги савдо ва хизмат кўрсатиш қоидаларини бузишга тенглаштирилади (1986-Низомнинг 13-б).

Шунингдек, сотувчи-ходимлар томонидан тўлов терминалларидан фойдаланишни билмаслик сабаби билан, ёки тўлов терминалининг носозлиги баҳона қилиниб, банк пластик карточкалари орқали тўловларни қабул қилмаслик ҳолатлари хам савдо ва хизмат кўрсатиш қоидаларининг бузилиши деб ҳисобланади (1986-Низомнинг 11-б).

4. Якка тартибдаги тадбиркор (кейинги матнда- ЯТТ) банк картасидан фақат ЯТТнинг бевосита ишлаб чиқариш, савдо, хизмат кўрсатиш ва ишларни бажариш фаолияти билан боғлиқ бўлган қуйидаги харажатлари учун тўловлар амалга оширилиши мумкин:

а) хом ашё ва материаллар (шу жумладан, қурилиш материаллари), ярим фабрикатлар, фурнитура, асбоб-ускуналар сотиб олиш;

б) коммунал тўловлар (иситиш, иссиқ сув, ичимлик суви, оқова, электр энергияси, газ ва чиқинди учун тўловлар);

в) ижара тўловлари;

г) солиқ ва бошқа мажбурий тўловлар;

д) чакана савдо фаолияти билан шуғулланувчи якка тартибдаги тадбиркорлар томонидан аҳолига нақд пулга сотиш мақсадида харид қилинган товарлар учун;

е) жорий фаолияти билан боғлиқ бошқа харажатларни тўлаш учун (АВда 4.09.2008й. 1850-сон билан рўйх.ўтг. Низомнинг 6-б., кейинги матнда- Низом ).

ЯТТ банк картаси орқали тўловларни амалга оширганда сотувчи (хизмат курсатувчи) ташкилот билан тегишли шартнома тузилган бўлиши шарт (Низомнинг 9-банди).

Юқоридагиларга асосан, даволаниш ва мактабгача таълим муассасасига қатнаш учун тўлов ҳаражатлари ЯТТнинг бевосита ишлаб чиқариш фаолияти билан боғлиқ бўлмаганлиги сабабли  ЯТТ банк картаси орқали тўланиши мумкин эмас.

 


[1] ВМ 5.02.1999й. 54-сон қарори билан тасдиқланган

[2] назорат-касса машиналарини қўлламасдан ҳисоб-китобларни амалга оширишлари мумкин бўлган объектлар бундан мустасно (уларнинг рўйхати ВМ 17.11.2011й. 306-қ. 3-иловасида келтирилган)

*биринчи марта содир қилинганда; ҳуқуқбузарлик такроран содир қилинса жарима миқдори юқорироқ бўлади

[3] жарима миқдори қоидаларнинг қайси тури ва нечанчи марта бузилганлигига боғлиқ

Показать ответ

Родильный дом, к которому Вы относитесь, не вправе Вас не принимать.

Каждый человек имеет право на квалифицированное медицинское обслуживание (ст.40 Конституции). Медицинские учреждения, относящиеся к государственной системе здравоохранения, оказывают медицинскую помощь населению бесплатно (ст.8 З-на «Об охране здоровья граждан», далее-Закон). Из смысла Закона исходит, что первичная медико-санитарная помощь, включая принятие мер по охране семьи, материнства и детства оказывается гражданам по месту жительства (ст.29). В этой связи, амбулаторная поликлиника по месту вашего жительства должна выдать направление в родильный дом, к которому Вы территориально относитесь. Таким образом, родильный дом, к которому Вы относитесь, не вправе Вас не принимать.

Объем и порядок оказания первичной медико-санитарной помощи устанавливаются Министерством здравоохранения.

Если же Вы желаете получить медицинскую помощь в родильном доме, к которому Вы территориально не относитесь, рекомендуем Вам обратиться в данное медицинское учреждение. Документами, регулирующими деятельность (в том числе локальными актами) этих медучреждений может быть предусмотрено оказание медицинской помощи на договорной основе.   

Отметим при этом, что в случае экстренной необходимости оказания медицинской помощи роженице она имеет право на получение такой помощи в любом лечебно-профилактическом учреждении системы здравоохранения (ст.30 Закона).

Показать ответ

Действительно, шум в ночное время препятствует нормальному отдыху и спокойствию жителей. Именно с целью защиты интересов граждан на отдых в установленное ночное время, законодатель установил административную ответственность за нарушение требований по борьбе с бытовым шумом. Нарушителям спокойствия и нормального отдыха граждан в ночное - с 23-00 до 6-00 часов - время, выражающиеся в громком пении, игре на музыкальных инструментах, подаче звуковых сигналов, пользовании телевизорами, радиоприемниками, магнитофонами и иной звуковоспроизводящей аппаратурой, установленной на повышенную громкость в квартирах, подъездах и дворах жилых домов, на улицах, проведении  в жилых помещениях и вне их сопровождаемых шумом работ, не вызывающихся неотложной необходимостью, а также в совершении иных действий, нарушающих требования по борьбе с бытовым шумом налагается штраф в сумме одной третьей, а на должностных лиц - от одной третьей до одной второй минимального размера заработной платы (ст.192 КоАО).

Если в течение года после наложения штрафа, правонарушители повторили свои действия, то штраф составит в сумме одной второй, а на должностных лиц - от одной второй до одного минимального размера заработной платы.

При этом, нужно различать вышеуказанное правонарушение от мелкого хулиганства, за которое также предусмотрена ответственность. Например, если подростки умышленно пренебрегают правилами поведения в обществе путем нецензурной брани в общественных местах, оскорбительном приставании к гражданам и других подобных действий, нарушающих общественный порядок и спокойствие граждан, это правонарушение квалифицируется как мелкое хулиганство (ст.183 КоАО). За его совершение виновным гражданам налагается штраф в размере от трех до пяти минимальных размеров заработной платы или административный арест до пятнадцати суток.

Нужно отметить, что административная ответственность возникает у лиц, достигших к моменту совершения правонарушения 16-летнего возраста (ст.13 КоАО). Если лицам, нарушившим спокойствие и отдых граждан (ст.192 КоАО) от 16 до 18-лет, дело рассматривается Комиссией по делам несовершеннолетних при хокимиятах районов (городов) (п.14 прил.№1 к ПКМ 17.01.2011г. №13). Данная комиссия, в числе прочих задач, разрабатывает и осуществляет мероприятия по профилактике безнадзорности и правонарушений среди несовершеннолетних, устранению причин и условий, способствующих им, устройству детей, а также защите их прав на территории районов. В этой связи, для направления шумных подростков в нужное русло, Вам необходимо обратиться непосредственно в Комиссию либо решить вопрос через Вашего участкового инспектора профилактики милиции, который должен передать дело на рассмотрение Комиссии. Комиссия же, в свою очередь, по итогам рассмотрения дела принимает в отношении правонарушителей меры воздействия.

Если же речь идет о мелком хулиганстве, то дело рассматривается начальниками или заместителями начальников отделов (управлений) внутренних дел в районах, городах, районах в городах. В этом случае, указанное должностное лицо (орган) может само рассмотреть дело о мелком хулиганстве, равно как и может передать его на рассмотрение Комиссии.

Показать ответ

Йўл ҳаракати хавфсизлиги бошқармаси (Бош бошқармаси) мансабдор шахслари МЖтКда белгиланган маъмурий ҳуқуқбузарлик ишларини кўриб чиқишга ва маъмурий жазо қўллашга ҳақлидирлар (МЖтКнинг 248-м. 2-қ.).

Мансабдор шахс содир этилган маъмурий ҳуқуқбузарлик юзасидан қарор чиқаради. Қарорда қуйидагилар кўрсатилган бўлиши керак:

- қарор чиқарган органнинг (мансабдор шахснинг) номи;

- иш кўриб чиқилган сана;

- иши кўриб чиқилаётган шахс хусусидаги маълумотлар;

- ишни кўриб чиқиш пайтида аниқланган ҳолатларнинг баёни;

- мазкур маъмурий ҳуқуқбузарлик учун жавобгарликни назарда тутувчи норматив ҳужжат;

- иш юзасидан қабул қилинган қарор (МЖтКнинг 309-м.).

Юқоридагилардан кўриниб турибдики, маъмурий ҳуқуқбузарлик тўғрисидаги ишни кўриб чиқаётган шахс, айбдорнинг айб даражасини фоиз кўринишида кўрсатишга ҳақли эмас.

Х.Сулаймонова номидаги Республика суд экспертизаси маркази фуқаролик, хўжалик ишлари, маъмурий ва жиноий ишлар, терговгача текширувлар материаллари бўйича суд экспертизаларини, шунингдек юридик ва жисмоний шахсларнинг мурожаатлари бўйича эксперт ихтисосликларга мувофиқ тадқиқотларни ўтказишга ҳақли (14.11.2012й. 321-сонли ВМҚнинг 2-б.). Бироқ, маълум бир иш бўйича гумон қилинувчи ёки айбланувчининг айб даражасини аниқлаш ушбу Марказ ваколатига кирмайди.  

Суд маълум бир иш бўйича айбланувчининг қилмишида айб бор ёки йуқлиги фактини белгилайди. Таъкидлаш жоизки, ҳуқуқбузарликда ёки жиноятда айбдор деб топилган шахсга жазо унинг айбини енгиллаштирувчи ёки оғирлаштирувчи  ҳолатлар инобатга олинган ҳолда тайинланади. Лекин айб фоиз кўринишида аниқланмайди.

Показать ответ

Саволда баён қилинган ҳолат солиқ олинадиган фойдани (даромадни) ёки бошқа объектларни қасддан яшириш (камайтириб кўрсатиш) ёхуд солиқлар ва бошқа мажбурий тўловлар тўлашдан қасддан бўйин товлаш ҳуқуқбузарлигини ташкил қилади. Ушбу ҳуқуқбузарлик анча миқдорда содир этилган бўлса, мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг ўн бараваридан ўн беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади (МЖтКнинг 174-м.).

Анча миқдор деганда энг кам ойлик иш ҳақининг[1] юз бараваридан уч юз бараваригача бўлган миқдор тушунилади (ЖКнинг 8-бўлими).

 


[1] 2018 йил 1 ноябрдан ЭКИҲ  202730 сўмни ташкил қилади

Сайт разработан в ООО «NORMA», зарегистрирован в Узбекском агентстве по печати и информации 01.06.2018 г.
Регистрационное свидетельство № 0406.
Адрес: Узбекистан, 100105, г. Ташкент, Мирабадский р-н, ул. Таллимаржон, 1/1.
Тел. 78-150-11-72, Call-центр:1172. E-mail: admin@norma.uz
Копирование материалов сайта без согласования с администрацией ресурса запрещено.
© ООО «NORMA», 2007-2020 г. Все права защищены.
18+
Яндекс.Метрика