Ответов: 41
Ответы эксперта. Хозяйственная деятельность
Показать ответ

Проведение конкурсных торгов при закупке работ и услуг за счет централизованных источников (государственных капитальных вложений), внебюджетных средств бюджетных организаций обязательно (прил.  к  ПКМ №302 от  03.07.2003 г.). Отсюда вывод: Ваша организация не могла отдать на экспертизу заранее подготовленную проектно-сметную документацию (далее – ПСД) без проведения конкурса (тендера) и выявления достойного подрядчика (победителя) для заключения договора на разработку проектно-сметной документации.

Разработанная ПСД, как и любая другая градостроительная документация, согласно ст. 27 Градостроительного Кодекса подлежит государственной экспертизе. В п.11 Положения «О порядке организации и проведения государственной экспертизы градостроительной документации» (прил. №4 к ПКМ №15 от 22.01.2016 г.) указано, что к проведению государственной экспертизы орган государственной экспертизы приступает после представления заказчиком градостроительной документации (в Вашем случае это ПСД, разработанная победителем конкурсных торгов).

В данном Положении также указывается, что передаваемая на экспертизу документация должна быть подписана уполномоченными лицами проектной организации. Так как договор на разработку ПСД датирован 16 мая, то ПСД как результат выполненных по нему работ, и тем более экспертное заключение на нее, не могут быть оформлены и подписаны ранее даты заключения указанного договора. Данный договор заключен по результатам проведения конкурсных торгов, поэтому действие условий договора не может распространяться на отношения сторон, возникшие до заключения договора.

Таким образом, Вам необходимо снова заключить договор на проведение экспертизы ПСД, разработанной победителем конкурсных торгов, так как экспертное заключение не может быть выдано датой ранее даты подписания ПСД.

Показать ответ

Инвойс товарнинг кузатув ҳужжати бўлиб, қонунчиликда “ҳисобварақ-фактура” тушунчасига тенглаштирилган (БКнинг 9-м.). Шунингдек, инвойс шартнома бўйича етказиладиган товарнинг қисмига ёки партиясига берилиши мумкин ва у ерда кўрсатилган сумма камдан кам ҳолатларда шартноманинг тўлиқ миқдори билан тенг бўлади.

Шу боис Фармонда айнан экспорт шартномасининг миқдори, ёки “суммаси” назарда тутилган деб ҳисоблаймиз.

Показать ответ

Тижорат мақсадларида фойдаланиш ҳуқуқисиз аҳолига нақд пулга доналаб ёки унча кўп бўлмаган миқдорда товарларни сотиш чакана савдо деб ҳисобланади (ВМ  13.02.2003 й. 75-сон қарорига 1 ил. 3-банд 2-хатб., кейинги ўринларда - Қарор). Қарорнинг 2-бандида белгиланилгандек, чакана савдо билан шуғулланиш ҳуқуқига юридик шахслар ва юридик шахс бўлмасдан тадбиркорлик фаолияти билан шуғулланувчи жисмоний шахслар эгадирлар. Лекин, баъзи махсулотларни сотишга фақат юридик шахслар ва/ёки алохида рухсатнома олган шахслар ҳақли бўлишлари мумкин. Масалан, алкоголли маҳсулотларнинг чакана савдоси билан фақат алкоголли маҳсулотлар билан чакана савдо қилиш ҳуқуқини берадиган рухсат гувоҳномасини олган юридик шахслар шуғулланиши мумкин (16.03.2007 й. ПҚ-605-сон қарорига 2-ил. 2-банд). ЯТТ эса юридик шахс эмас.

Бошқа тарафдан, улгуржи савдо билан шуғулланганда товарлар нақд пулсиз шаклида сотилади ва бундай товарлар тижорат мақсадларида фойдаланиш ёки ўз ишлаб чиқариш-хўжалик эҳтиёжлари учун харид қилинади. Улгурчи савдо лицензияланиши керак бўлган фаолиятлар турига киради ва шу фаолият билан фақат юридик шахслар шуғулланишлари мумкин, масалан, хусусий корхоналар. Шуни айтиб ўтишимиз керакки, лицензия талабларига кўра, юридик шахснинг устав фонди энг кам ойлик иш ҳақининг камида 3500 баравари миқдорида, улардан энг кам ойлик иш ҳақининг камида 1200 баравари миқдорида пул маблағлари билан шакллантирилган бўлиши керак (ВМ 05.11.2005 й. 242-сон қарорига Ил. 2,3 ва 9-бандлар).

Давлат ташкилотларига келганда, улар учун Молия вазирлиги ҳисоблаб аниқланган эҳтиёждан келиб чиққан ҳолда навбатдаги йилга давлат эҳтиёжлари учун ҳар бир озиқ-овқат турини харид қилишни молиялашнинг чегаралаб қўйилган лимитларини белгилайди ва уларни Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгашига, вилоятлар ва Тошкент шаҳар ҳокимликларига етказади (ВМ 14.08.1997 й. 397-сон Қарори 1-банд). Асосий озиқ-овқат турларини харид қилиш танлов асосида амалга оширилади ва энг аввало, маҳаллий товар ишлаб чиқарувчилар билан бевосита шартномалар бўйича, шунингдек уларнинг маҳсулотини биржа савдоларида сотиб олиш йўли билан таъминланади. Импорт маҳсулотларни харид қилиш эса тендер асосида амалга оширилади. Ноозиқ овқат молларини давлат ташкилотлар томонидан харид қилиш жараёни хам юқорида кўрсатилган  тартибга деярли тенг келадиган даражада амал қилинади.

Шуни таъкидлаш жоизки, давлат харидлари тизимида кичик бизнес субъектлари учун кенг шароитлар яратилган. Шу тариқа, давлат харидлари бўйича тендерларни ўтказишда, бошқа тенг шарт-шароитларда кичик бизнес субъектлари афзаллика эга ҳисобланади (ПҚ-1475 07.02.2011 й. 2-банд 3-хатб.). Масалан, давлат бюджети маблағлари ва бошқа марказлаштирилган манбалар ҳисобидан молиялаштириладиган, нархи 500 млн. сўмгача бўлган объектларни қуриш ва реконструкция ишларини бажариш учун пудратчи ташкилот фақат кичик бизнес субъектлари орасидан танланади. Яъни, мазкур қарорда “рўйхати Давлат харидлари бўйича Ҳукумат комиссияси томонидан белгиланадиган, ҳар бир шартнома бўйича нархи 300 дан 100 минг АҚШ доллари эквивалентидаги алоҳида турдаги товарлар (ишлар, хизматлар) бўйича давлат харидлари Ўзбекистон Республикаси товар-хомашё биржаси томонидан ташкил этиладиган электрон савдолар воситасида амалга оширилади”деб кўрсатилган (ПҚ-1475. 07.02.2011 й. 2-банд 7-хатб.)

Показать ответ

На первом этапе Общее собрание участников общества принимает решение о реорганизации в форме выделения, о порядке и об условиях выделения, о создании нового общества и об утверждении разделительного баланса, вносит в учредительные документы реорганизуемого общества изменения, связанные с изменением состава участников общества, определением размеров их долей, и иные изменения, предусмотренные решением о выделении, а также, при необходимости, решает иные вопросы, в том числе вопросы об избрании органов общества. Участники выделяемого общества подписывают учредительный договор и уже Общее собрание участников выделяемого общества утверждает его устав и избирает органы общества (ст. 53 Закона «Об обществах с ограниченной и дополнительной ответственностью»).

Разделительный баланс должен содержать положения о правопреемстве по всем обязательствам реорганизованного общества в отношении всех его кредиторов и должников, включая и обязательства, оспариваемые сторонами, и представляется вместе с остальными документами для государственной регистрации вновь возникшего юридического лица или внесения изменений в учредительные документы существующего общества (ст.51 ГК). Требования к составлению разделительного баланса указаны в НСБУ № 23 (п.п. 10-13 рег. МЮ № 1484 от 27.06.2005 г.).  

Далее переходите к этапу регистрации вновь созданного юридического лица и перерегистрации реорганизуемого общества через единый центр по оказанию государственных услуг субъектам предпринимательства по принципу "одно окно" в электронном виде либо в явочном порядке. Государственная регистрация и перерегистрация юридических лиц проходит в соответствии с требованиями Положения «О порядке государственной регистрации субъектов предпринимательства» (прил. № 1 к ПКМ N 66 от 09.02.2017 г., далее - Положение).

В случае регистрации юридического лица в электронном виде:

  1. Заявитель должен получить доступ в персональный кабинет пользователя или персональный "кабинет субъекта предпринимательства" в Едином портале и выбрать услугу - "регистрация бизнеса".
  2. Заявитель формирует запрос на оказание услуги в Системе (автоматизированной системе государственной регистрации и постановки на учет субъектов предпринимательства) по установленным формам заявления (прил. № 5 к Положению).
  3. Согласно п. 11 Положения заявитель выбирает фирменное наименование при формировании запроса из доступных фирменных наименований на латинском алфавите. Проверка наименования на предмет тождественности осуществляется Системой автоматически. Выбранное фирменное наименование сохраняется за заявителем на 60 календарных дней.
  4. К запросу в электронном виде (отсканированные копии документов в формате "PDF") прилагаются:

-учредительные документы на государственном языке;

-разделительный баланс.

При этом, заявитель вправе оформлять учредительные документы по своему усмотрению на основе типовых форм или в иных формах с учетом требований законодательства.

  1. После завершения формирования запроса заявитель осуществляет уплату государственной пошлины, Системой предлагаются способы ее уплаты.
  2. Система в течение 30 минут в режиме реального времени сверяет представленные заявителем сведения и при их соответствии данным, содержащимся в соответствующих базах данных Системы:

-осуществляет государственную регистрацию путем автоматического внесения соответствующих записей в Реестр;

-формирует свидетельство о регистрации;

-сохраняет свидетельство о регистрации, учредительные документы в репозитории электронных документов;

-в случае отказа формирует и сохраняет в репозитории электронных документов отказ в государственной регистрации, перерегистрации.

После государственной регистрации созданное юридическое лицо обращается в банки для открытия банковских счетов, при этом не требуется представления оригиналов и копий свидетельства о регистрации и учредительных документов.

При перерегистрации реорганизуемого общества заявитель в течение 30 дней с момента реорганизации формирует запрос в электронном виде по соответствующей форме (прил. № 9 к Положению) с учетом вышеприведенных требований. Изменения и дополнения, вносимые в учредительные документы, производятся путем принятия учредительных документов в новой редакции. Целесообразно также приложить к запросу в электронном виде копию решения Общего собрания участников реорганизуемого общества о внесении изменений и дополнений в учредительные документы.

При явочном порядке заявитель обращается в регистрирующий орган по месту нахождения согласно почтовому адресу юридического лица и представляет оригиналы вышеуказанных документов на бумажном носителе в одном экземпляре, а также:

-документ, удостоверяющий его личность (паспорт, военный билет, водительское удостоверение, иной документ, удостоверяющий личность и место жительства в Республике Узбекистан);

-документ, подтверждающий полномочия представителя заявителя (доверенность, договор, решение учредителей субъекта предпринимательства - юридического лица, оформленные в установленном законодательством порядке, иные документы в соответствии с законодательством);

-сведения об уплате государственной пошлины или копию банковского платежного документа об уплате установленного размера государственной пошлины. Государственная пошлина уплачивается на специально открытый лицевой счет Министерства юстиции Республики Узбекистан.

При перерегистрации общества дополнительно предоставляется решение учредителей выделяемого юридического лица.

Следует отметить, что размер государственной пошлины при регистрации и перерегистрации субъектов предпринимательства в электронном виде в 2 раза меньше размера государственной пошлины при регистрации и перерегистрации субъектов предпринимательства в явочном порядке.

Показать ответ

Қонун ҳужжатларда белгилангандек, юридик шахслар (резидент ва норезидентлар) томонидан нақд чет эл валютаси ва миллий валютани олиб кириш ҳамда олиб чиқиш тақиқланган. Фақат Ўзбекистон Республикаси Марказий банки ва унинг томонидан берилган рухсатнома асосида бундай операцияларни амалга оширадиган ваколатли банклар нақд чет эл валютаси ва миллий валютани олиб кириш ҳамда олиб чиқиш ҳуқуқига эгалар (“Валютани тартибга солиш тўғрисида”ги Қонуннинг 19-мод., 7 ва 8- хатб.). Демак, чет эллик таъсисчи юридик шахс бўлса, унинг раҳбари шу юридик шахснинг вакили бўлиб ҚҚнинг устав фондига улуш сифатида нақд чет эл валютани кирита олмайди.

Юридик шахслар ўртасидаги ҳисоб-китоблар нақд пулсиз тартибда амалга оширилади (ФҚнинг 790-мод., 2-хатб.). Шунинг учун, чет эллик таъсисчи узининг банк ҳисоб рақамидан Ўзбекистон Республикаси банкида очилган ҚҚнинг валюта ҳисоб рақамига чет эл валюта маблағларини ҚҚнинг устав фондига киритиладиган улуш сифатида утказиши мумкин. Албатта, бунинг учун ҚҚ ваколатли банкда узининг номига валюта ҳисоб рақамни очиши керак бўлади.

10.08.2017 [ID: 9060] 1. Биринчи ва иккинчи МЧЖ юкоридаги холат буйича бирлашиб кетиши мумкинми ва бу холат кайси меёрий хужжатларда курсатиб утилган. Бирлаштириш тартиби кандай амалга оширилади? 2. Агар келажакда иккинчи корхонани Назорат килувчи органлар тарафидан текширилса солик окибатлари нималарни олиб келиши мумкин? Агар мумкин булса чет-элдан олиб келинган товарларни тулашда биринчи корхона иккинчи корхона карзини кандай хужжатлар асосида тулайди
Показать ответ

1. Қонун ҳужжатларда кўрсатилгандек, иккита ва бундан ортиқ МЧЖ уларнинг иштирокчиларининг қарорига биноан бирлаштириш шаклида қайта ташкил этилишлари мумкин (ФҚнинг 49-мод., “Масъулияти чекланган ҳамда қўшимча масъулиятли жамиятлар тўғрисида”ги Қонуннинг 49-мод., кейинги ўринларда - Қонун). Бунинг учун  бирлаштиришда иштирок этувчи ҳар бир жамият иштирокчиларининг умумий йиғилиши бундай қайта ташкил этиш тўғрисида, бирлаштириш тўғрисидаги шартномани тасдиқлаш ҳақида қарор қабул қилади, бирлаштирилаётган жамият иштирокчиларининг умумий йиғилиши эса, топшириш далолатномасини тасдиқлаш тўғрисида ҳам қарор қабул қилади (Қонуннинг 51-мод., 2-хатб.). Топшириш далолатномаси бирлаштирилаётган жамиятнинг барча кредиторлари ва қарздорларига нисбатан барча мажбуриятлари бўйича, шу жумладан тарафлар баҳслашаётган мажбуриятлар бўйича ҳам, ҳуқуқий ворислик тўғрисидаги қоидаларни ўз ичига олган бўлиши керак (ФҚнинг 51-мод.). Топшириш далолатномасига мувофиқ бирлаштирилаётган жамиятнинг барча ҳуқуқлари ва мажбуриятлари бирлаштириб олаётган жамиятга ўтади.

Кейин, бирлаштириш шартномада белгиланган муддат ва тартибга асосан, жамиятлар иштирокчиларининг қўшма умумий йиғилиши ўтказилади ва у ерда қайта ташкил этилаётган жамиятнинг таъсис ҳужжатларига жамиятнинг иштирокчилари таркиби ўзгариши, уларнинг улушлари миқдорларини белгилаш билан боғлиқ ўзгартишларни, бирлаштириш тўғрисидаги шартномада назарда тутилган бошқа ўзгартишлар киритилади (Қонуннинг 51-мод., 3-хатб.).

Қайта ташкил этилаётган жамиятни рўйхатдан ўтказиш учун давлат органига ариза юборилишидан олдин ва бирлаштиришда иштирок этаётган жамиятлардан охиргиси томонидан қарор қабул қилинган санадан эътиборан ўттиз кундан кечиктирмай, қайта ташкил этилаётган жамият томонидан кредиторларни таништириш учун белгиланган нусха бўйича расмийлаштирилган хабарнома Ягона портал сайтида эълон қилинади (ВМ 09.02.2017 й. 66-сон Қарорига 1 ил.  28-банд, Қонуннинг 49-мод. 6-хатб.).

Бирлаштириб олган жамият ўзининг почта манзили бўйича жойлашган "ягона дарча" марказига электрон шаклда Давлат хизматларининг ягона портали орқали ёки ўзи келган холда мурожаат қилиб, қайта рўйхатдан ўтказилиши мумкин. Қайта ташкил этилган жамиятнинг таъсис ҳужжатлари билан боғлиқ бўлган қайта рўйхатдан ўтказиш Тадбиркорлик субъектлари ягона давлат реестрига қўшиб олинган жамият фаолиятини тугатиш тўғрисида ёзув киритиш билан амалга оширилади.

Показать ответ

1.Мол-мулкка нисбатан оператив бошқарув ҳуқуқи Фуқаролик Кодексининг 178-моддасида кўрсатилгандек мулкдор тарафдан давлат корхонаси, шунингдек муассасасига берилади.  Мол-мулкка бўлган хўжалик юритиш ҳуқуқи эса мулкнинг эгаси тарафидан унитар корхонага берилади (ФҚнинг 176-мод.). Лекин нодавлат нотижорат муассаси унитар корхонанинг тушунчасига кирмайди (ФҚнинг 70-мод.). Шунингдек, нодавлат нотижорат муассаси унинг балансида булган мол-мулкига тўлиқ эгалик қила олади (“Нодавлат нотижорат ташкилотлари тўғрисида”ги Қонуннинг 28-мод.).

Агар акциядорлик жамияти ижтимоий инфратузилма объектига бўлган эгалик ҳуқуқини сақлаб, уни фойда кўриш мақсадсиз нодавлат нотижорат муассасига фақат фойдаланиш ҳуқуқи билан бермоқчи бўлса, жамият нодавлат нотижорат муассаси билан ФҚнинг 36-бобидаги меъёрларига асосланган текин фойдаланиш шартномасини тузиши мумкин.

Показать ответ

Фермер хўжалигини тугатиш жараёни “Банкротлик тўғрисида”ги Қонун ёки, фермер хўжалиги ихтиёрий тугатилаётган бўлса “Тадбиркорлик субъектларини ихтиёрий тугатиш ва уларнинг фаолиятини тўхтатиш тартиби тўғрисида”ги Низомга асосан амалга оширилади  (27.04.2007 й. ПҚ-630 га илова, кейинги ўринларда - Низом). Ушбу актларда кўсатилганидек, корхонанинг тугатилганлиги ҳакида давлат реестрига маълумот киритилиши,  корхонанинг хамма қарзлари аниқланиб, улар тўланиб бўлганидан кейин амалга оширилади (Низомнинг 17-бандниг “д” кич. банд., 22, 30- банд., “Банкротлик тўғрисида”ги Қонуннинг 127-м., 6-хатб., 134-м.). Яъни, фермер хўжалиги тугатилган бўлса, Низомнинг 32-бандига мувофиқ унга тегишли бўлган банкдаги ҳисоб рақам хам ёпилган.

Фермер хўжалигини тугатиш унинг бурчлари ҳуқуқий ворислик тартибида бошқа шахсга ўтмасдан бекор қилинишига олиб келади (ФКнинг 53-м.). Шунингдек фермер хўжалигининг бошлиғи фермер хўжалигининг мол-мулки етарли бўлмаган тақдирда фермер хўжалигининг мажбуриятлари бўйича ўзига қарашли мол-мулк билан қонун ҳужжатларига мувофиқ субсидиар жавобгар бўлади (“Фермер хўжалиги тўғрисида”ги Қонуннинг 35-м., 2-хатб.). Демак, сизнинг корхонангиз тугатилган фермер хўжалигининг вориси бўла олмайди, субсидиар жавобгарлик хам корхонангизниг зиммасида эмас.

Показать ответ

Маҳаллийлаштириш дастурига янги лойиҳаларни киритиш тартиби “Тайёр маҳсулотлар, бутловчи буюмлар ва материаллар ишлаб чиқаришни маҳаллийлаштириш дастурини шакллантириш тартиби тўғрисидаги” Низомда (ВМнинг 21.07.2010 й. 154-сон Қарори 1-ил., кейинги ўринларда - Низом) кўрсатилган. Тадбиркорлик субъектлари янги лойиҳаларни Маҳаллийлаштириш Дастурига  киритиш ниятида Маҳаллийлаштириш Дастури саноат кооперацияси асосида тайёр маҳсулотлар, бутловчи буюмлар ва материаллар ишлаб чиқаришни маҳаллийлаштириш Дастурини амалга оширишни таъминлаш бўйича Махсус идоралараро комиссиянинг Ўзбекистон Республикаси Иқтисодиёт вазирлигининг ходимларидан ташкил топган котибиятига (кейинги ўринларда - Махсус идоралараро комиссия котибияти) мурожаат қилишлари керак. Бунинг учун улар Махсус идоралараро комиссия котибиятига қоғоз ёки электрон шаклда "бир дарча" принципи бўйича ўз таклифларни қуйидаги ҳужжатларни бириктириб топширишлари керак:

-лойиҳани Маҳаллийлаштириш дастурига киритиш хақидаги ариза (Низомнинг 4-иловаси);

-маҳаллийлаштирилган маҳсулотни ишлаб чиқаришнинг технологик ускуна, захира қисмлари ва технологик жараёнининг батафсил таърифи бор бўлган маҳаллийлаштириш лойиҳасининг паспорти (Низомнинг 6-иловаси);

- ташкилотнинг охирги 2 йил учун давлат солиқ органлари белгиси туширилган,  тасдиқланган бухгалтерия баланси ва молиявий натижалар ҳисоботи (Низомнинг 19-банди).

Электрон шаклда юқорида кўрсатилган ҳужжатларни Иқтисодиёт вазирлигининг сайти (mineconomy.uz) орқали топширишингиз мумкин. У ерда юқорида кўрсатилган Низомга асосланган лойиҳаларни Маҳаллийлаштириш дастурига киритиш ягона мезон ва талаблари хам кўрсатилган.

Лойиҳангиз бир неча давлат органлари томонидан кўриб чиқилгандан кейин сизга лойиҳангизни маҳаллийлаштириш дастурига қўшилган ёки рад этилганлиги ҳақида жавоб жўнатилади. Умуман олганда ҳужжатларингиз тахминан 1 ой ичида кўриб чиқилади. 

Показать ответ

1. Масъулияти чекланган ҳамда қўшимча масъулиятли жамиятлар тўғрисида»ги Қонуннинг (кейинги ўринларда – Қонун) 25-моддасида жамият йилнинг  ҳар чорагида, ярим йилда бир марта ёки бир йилда бир марта ўзининг соф фойдасини жамият иштирокчилари ўртасида тақсимлаш тўғрисида қарор қабул қилишга ҳақли деб кўрсатилган. Аммо шу моддада “ёки иштирокчилари ихтиёрига кўра бошқа бир давр бўйича” соф фойдани тақсимлаш мумкин деб айтилмаган. Демак, иштирокчи хар ой дивидендларни тақсимланиши хақида қарор чиқаришга ҳакли эмас.

2. Жамият иштирокчиси олдинги йилларда тақсимланмаган фойдани тақсимлаб дивиденд олишга албатта ҳақли, лекин сизнинг вазиятингизни инобатга олганда (жамият 2017 йил мобайнида фойда кўрмаган) шуни эслатиб ўтиш керакки, жамият қуйидаги ҳолларда ўз фойдасини иштирокчилар ўртасида тақсимлаш тўғрисида қарор қабул қилишга ҳақли эмас:

-агар бундай қарорни қабул қилиш пайтида жамият қонунга мувофиқ банкротлик белгиларига жавоб берса ёки агар мазкур белгилар жамиятда шундай қарор қабул қилиниши натижасида пайдо бўлса;

-агар шундай қарорни қабул қилиш пайтида жамият соф активларининг қиймати унинг устав фондидан ва захира фондидан кам бўлса ёки шундай қарор қабул қилиниши натижасида уларнинг миқдоридан камроқ бўлиб қолса (Қонуннинг 26-мод.).

3.Бундай вазиятда биринчи ўринда иштирокчи олдинги йилларда тақсимланмаган фойдани тақсимлаб, қисми (фарзанди учун тўланадиган контракт пули миқдорида) дивиденд сифатида тўланиши кераклиги ҳақида қарор чиқариб, кейин жамият номига алохида ариза ёзиб, ушбу аризада жамиятдан унга тўлаб берилиши керак бўлган дивиденд пулларини фарзанди учун контракт шартномаси бўйича туланадиган пули сифатида ўтқазиб беришини сўраши керак. Ушбу аризада фарзандининг ўқув юртининг банк реквизитларини кўрсатиб, шу реквизитлар бўйича контракт пули тўланиши кераклигини хам ёзиши керак, иложи булса, контракт шартномани нусхаси аризага илова қилинсин. Шундай ариза асосида жамият дивиденд пулларини керакли муассасанинг ҳисобига ўтқаза олади. 2018 йилда хам шундай йўл тутиб иштирокчи фарзанди учун тўланадиган контракт пулини ўтказа олади.

Показать ответ

Меҳнат Вазирлигининг 26.02.1993 йилдаги 2/19-сон Қарори билан тасдиқланган “Автомобиль транспорти ҳайдовчилари меҳнатига ҳақ тўлашнинг умумий шартлари”нинг 6-бандига мувофиқ юк машиналари ва енгил автомобиллар, автобуслар ҳайдовчиларига улар ҳайдовчи сифатида ишлаган вақт учун белгиланган тариф ставкасига нисбатан қуйидаги миқдорларда малака синфи ойлик устамаси тўланади:

- 2-малака синфи ҳайдовчиларига – 10 %;

- 1-малака синфи ҳайдовчиларига -25 %.

Ушбу норматив ҳужжат  18.03.1996 йилдаги 103-сон ВМҚнинг 2-бандига асосан ҳозиргача амал қилиб келмоқда.

Учинчи, иккинчи ва биринчи малака синфи муайан тоифилардаги транспорт воситаларини ҳайдаш ҳуқуқини берувчи белги қўйилган ("В", "С”, “Д”, “Е”) ҳайдовчилик гувоҳномасини олган автомобиль ҳайдовчиларига берилиши мумкин.

Ҳайдовчига малака синфи бериш ёки уни ошириш масаласи ўқиб чиққан ходимнинг аризаси ҳамда тегишли бўлинма раҳбарининг тақдимоти асосида корхона (ташкилот) малака комиссияси томонидан кўриб чиқилади.

1-малака синфи ходим шу корхонада 2-малака синфига эга автомобиль ҳайдовчиси сифатида камида 2 йил узлуксиз иш стажига эга бўлганида берилиши мумкин. 2-малака синфи эса ходим шу корхонада 3-малака синфи автомобиль ҳайдовчиси сифатида камида 3 йил узлуксиз иш стажига эга бўлганида берилиши мумкин.

Сайт разработан в ООО «NORMA», зарегистрирован в Узбекском агентстве по печати и информации 01.06.2018 г.
Регистрационное свидетельство № 0406.
Адрес: Узбекистан, 100105, г. Ташкент, Мирабадский р-н, ул. Таллимаржон, 1/1.
Тел. 78-150-11-72, Call-центр:1172. E-mail: admin@norma.uz
Копирование материалов сайта без согласования с администрацией ресурса запрещено.
© ООО «NORMA», 2007-2020 г. Все права защищены.
18+
Яндекс.Метрика